Blanes. Arriba l’11è Aquatló Popular Vila de Blanes, que combina natació i carrera, diumenge vinent dia 25

Si alguna cosa té la ciutat de Blanes és fal·lera per les activitats esportives multitudinàries, que mouen gran quantitat de participants i que, a més a més, tenen un component 100% popular. Fa tres setmanes la vila marinera va allotjar la 77a Travessia Popular del Port, amb 400 nedadors, i dissabte passat la 35a Caminada Popular Nit de Sant Bonós, amb 5.000 participants.

Ara, aquesta setmana el què toca és una altra prova que ja està arrelada al municipi. L’11è Aquatló Popular Vila de Blanes tindrà lloc diumenge vinent, i s’allotjarà al Passeig de Mar i la platja del centre. A partir de les 8 del matí es començaran a pintar els dorsals al braç i les cames a la carpa de l’organització. A 2/4 de 9 s’obriran els boxs, i a les 9’20 hi haurà el briefing explicatiu.

Tot just 10 minuts més tard, a 2/4 de 10, es farà la primera sortida d’homes individuals, i a les 9’37 del matí la de dones individuals i dels equips de dos components. El XI Aquatló Popular Vila de Blanes està organitzat pel Club Triatló Blanes amb el suport de l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament.

Una prova popular, que combina Natació i Carrera

El què fa que la prova tingui un component 100% popular és que s’hi pot participar com atleta individual, però també en equips de dues persones, de manera que es poden repartir les tasques de córrer i nedar per relleus, en funció de les capacitats de cadascú. Els equips poden ser masculins, femenins o mixtes.

Primer es fan 400 metres de natació, després es fan 4 kilòmetres corrent i per últim es tornen a nedar 400 metres més de natació per completar l’aquatló. L’ordre de les disciplines es fa aquí al revés dels aquatlons oficials. No hi ha categories, ja que es tracta d’una prova popular, i està obert a tot tipus d’atletes, a partir dels 14 anys d’edat.

Les inscripcions online ja s’han començat a fer a través del web oficial del Club Triatló Blanes: http://www.triatloblanes.com/cursa. El topall d’inscripcions està en els 400 participants, i val a dir que les anticipades es podran fer fins les 2 del migdia del proper dissabte, 24 d’agost, al preu de 16€ les individuals i 32€ per equips. Si no s’ha arribat al màxim de dorsals, el diumenge de 8 a 9’15 h del matí es podran fer presencials al recinte de la prova –al Passeig de Mar- als preus de 20€ les individuals i 40€ per equips.

L’entrega de premis està previst que tingui lloc el diumenge pels volts de les 11 del matí. Hi haurà trofeus pel primer, segon i tercer participant individual de la general tant en masculí com en femení, així com trofeus als tres primeres equips de dos de la general. Finalment, també es lliuraran guardons al primer local masculí i femení individuals. Val a dir per últim, que, pel sol fet de participar, tots els participants rebran un obsequi i podran reposar forces amb un esmorzar que hi haurà al mateix recinte.

1566545008Arribada Primer Classificat 2.jpg

1566545008Entrega Premis - 1er Blanes Home.jpg