Calonge. El Collet aplega la xerrada "La vida monàstica avui", amb Teresa Forcades i Maria del Mar Albajar

En el marc de la 32a edició de la Trobada Cultural de Calonge que organitza el Centre d’Estudis Calongins Colònico, aquest divendres 16 d’agost, El Collet de Sant Antoni aplega la xerrada “La vida monàstica avui”, a partir de les vuit de la tarda. A la conferència hi intervindran Maria del Mar Albajar, abadessa del monestir de monges benedictines de Montserrat i Teresa Forcades, monja benedictina de Montserrat.

En l’acte, es posaran al damunt de la taula algunes de les qüestions relatives a la vida monàstica, com son la pregària, la vida en comunitat als monestirs i el treball dins dels mateixos. Aquest acte clourà la XXXII Trobada Cultural de Calonge, que enguany també havia programat el passat 26 de juliol una ponència d’Anna Pou que portava per títol “La Fundació Vila Casas al Baix Empordà”.

Precisament al paratge del Collet hi trobem l’ermita de Santa Maria del Mar, que havia estat un petit monestir de monges benedictines. La primera constància que es rep de la seva existència data del 1238. Actualment, és un monument catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local. Anteriorment a la construcció d’aquesta ermita, havia estat un assentament romà, formant la vil·la romana del Collet, els orígens del qual se situen al segle II aC. Cap al segle XV, el monestir va deixar d’estar habitat per monges, i es va convertir en una casa de pagès habilitada per ser una masia residencial. Va ser al 2000 quan l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni va adquirir la zona i va passar a ser propietat municipal.

1565785440DSC_0710.JPG