Calonge. Prop de 1.150 persones participen a la VII Jornada Esportiva Solidària

Al voltant de 1.150 persones van participar el dissabte a la setena Jornada Esportiva Solidària, organitzada per l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni. La diada, que albergava diverses disciplines esportives, destinava dos euros de cada inscripció a la Fundació STOP-FA, que investiga la cura de l’Atàxia de Friedreich, una malaltia neurodegenerativa poc comuna que pateix una veïna de Calonge i Sant Antoni, Mireia Gómez.

La Jornada va començar amb la Travessia de Natació, on van participar unes 220 persones. El recorregut començava a la platja de Torre Valentina i l’arc de meta es trobava a la platja de Sant Antoni, sumant un total de dos quilòmetres. Es va endur la victòria amb solvència Clàudia Giralt amb un temps de 25:43, essent la primera vegada en l’historial de la prova que en la cursa absoluta s’imposa una dona. El podi el van completar Javier Navarro (27:33) i Sergi Matas (27:39). Més endavant, es van fer dues sessions de spinning a càrrec de Melcior Mauri, amb la participació de 80 persones.

A la tarda, van començar a disputar-se les proves atlètiques, amb especial protagonisme de la Milla (1.609 metres). 268 atletes van sumar-se a la pista improvisada del passeig Josep Mundet. Hi va haver diverses categories: sub 6, sub 8, sub 10, sub 12, sub 14/16, absoluts i veterans (més de 35 anys). A la categoria absoluta masculina, va guanyar Jordi Garcia, amb un temps de 4:28, seguit d’Àngel Mullera (4:29) i Roger Manya (4:41). Pel que fa a la cursa femenina, es va imposar Carla Domínguez (5:28), que va guanyar amb un ampli marge. La segona posició va ser per Irene Rubio (6:07) i, la tercera, per Cristina Rovira (6:07).

D’altra banda, per primera vegada es va organitzar la Mille Beer, una cursa de 1.609 metres on els participants van haver de beure una cervesa sense alcohol abans de sortir i una per cada volta que van fer, que van ser un total de tres. Van animar-se a fer-la 16 persones. El guanyador de la prova va ser Felipe González-Carrato, amb un temps de 5:50, seguit de Guillem Dalmau (5:56) i Alejandro Agüero (6:09).

Finalment, a la caminada nocturna de vuit quilòmetres, van participar unes 350 persones. Novament, la Night Run va tancar la Jornada Esportiva Solidària. En aquesta competició de cinc quilòmetres pel passeig Josep Mundet va finalitzar en primera posició Aleix Aznar (15:30).

El regidor d’Esports, Joventut i Participació Ciutadana, Salvador Miquel, ha valorat “molt positivament” la resposta del públic i la participació assolida, i també s’ha mostrat “satisfet per seguir col·laborant i contribuint a trobar cura a l’Atàxia de Friedreich a través d’aquests dos euros de cada inscripció que destinem a la Fundació STOP-FA”.

1565611659DSC_1961.JPG
1565611660DSC_2866.JPG