Blanes. El 25è Concurs Fotogràfic ‘Focs i Festes’ de Blanes premia Francesc Carrión, Josep Salip i Xavier Xaubet

Blanes és una de les poblacions que es pot ventar de comptar amb grans artistes en tota mena de camps, i un d’ells és l’art de disparar fotografies que van més enllà del mer subjecte retratat. Un dels màxims exponents que en té cura és l’AFIC, l’Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes que, des de fa ja un quart de segle, col·labora amb l’Ajuntament en l’organització d’un concurs fotogràfic amb motiu de la Festa Major de Santa Anna.

Enguany el 25è Concurs Fotogràfic ‘Focs i Festes’ de Blanes ha comptat amb un total de 111 treballs, presentats per 22 fotògrafs. El jurat format per Albert Torras, Joan Carles Baena i Paco Membrives se n’ha encarregat de la sempre difícil tasca de triar les fotografies guanyadores i finalistes.

Hi ha tres categories: la més genèrica és la de Festa Major, que té com a temàtica qualsevol dels actes de la Festa Major de Santa Anna, i les altres dues són Focs d’Artifici i Correfoc. De totes tres, la que ha comptat amb un major nombre de participants ha estat la dels Focs d’Artifici, amb 42 instantànies; en la d’actes de la Festa Major se n’han presentat 40, i en la de Correfoc, 29 fotografies.

Francesc Carrión, Josep Salip i Xavier Xaubet, guanyadors del primer premi

Aquest passat dissabte es van lliurar els premis, alhora que es feia públic el veredicte emès la setmana anterior. Hi ha nou guardons: tres primers premis dotats amb 150 € i dos premis finalistes en cada categoria, amb 75 € cadascun. En l’apartat de Festa Major el primer premi ha estat per la fotografia ‘Ball’, de Francesc Carrión, i els autors de les finalistes han estat Potenciano Ahijado i Jordi Masbernat.

En la categoria de Focs d’Artifici el primer premi ha estat per a la fotografia presentada com ‘Trio’, de Josep Salip, i els dos finalistes han estat Francesc Carrión i Narcís Vilavilella. Per últim, en l’apartat de Correfoc el primer premi ha estat per a Xavier Xaubet –qui l’any passat també va guanyar el primer premi-, amb la instantània ‘Arcada’. Els dos finalistes han estat Francesc Carrion i Carlos Haro.

El lliurament de premis el van encapçalar dissabte l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat del president de l’AFIC, Juan Laguna, el regidor de Participació Ciutadana, Pere Lopera, i la regidora Mònica Rabassa, així com membres de l’entitat. L’acte també va incloure la inauguració de l’exposició que allotja les obres guanyadores i finalistes, així com una selecció de les que han participat en les tres categories. La mostra es podrà visitar a Casa Saladrigas fins al 7 de setembre.

1565577788Foto de Grup 1.jpg
1565577788Exposici? Concurs Fotogr?fic 14.jpg