Calonge. Sant Antoni aplega el dissabte la setena edició de la Jornada Esportiva Solidària

L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni organitza aquest dissabte 10 d'agost la setena edició de la Jornada Esportiva Solidària, un dia que inclou la celebració de diverses modalitats esportives a dues ubicacions: la platja de Torre Valentina i el passeig Josep Mundet. Un any més, la jornada recaptarà fons que aniran destinats a la Fundació Stop-FA, que investiga la cura de l'Atàxia de Friedreich, una malaltia poc comuna que té una veïna del municipi. Aquests fons sortiran d'una part del preu de les inscripcions.

La jornada arrencarà amb la ja tradicional travessa de natació, que donarà el tret de sortida a les 9h. El recorregut va des de la platja de Torre Valentina fins a la platja de Sant Antoni, que conforma un total de dos quilòmetres. Posteriorment, s'oferiran dues classes de spinning a càrrec de Melcior Mauri, a la plaça Catalunya, i que anirà distribuït en dos torns: un de 10 a 10:50h, i un segon de 11:15 a 12:05h.

A la tarda, arriba la Milla Urbana (1.609 metres), a partir de les sis de la tarda. Aquesta és la prova que acumula més edicions, i que aquest any arriba a la 24a edició. Enguany, la Jornada Esportiva Solidària presenta una novetat important, i és que s'incorpora la primera edició de la Mille Beer by Moritz, una cursa per a majors de 18 anys. Aquesta competició, de caire més festiu, també constarà de 1.609 metres. Abans de sortir, tots els participants hauran d'ingerir 25 ml de cervesa i hauran de fer el mateix cada vegada que iniciïn una volta al circuit (n'hi ha un total de tres).

Aquest programa, novament, tancarà amb una caminada nocturna d'uns vuit quilòmetres itinerants per Sant Antoni, i que començarà a les nou del vespre. Deu minuts més tard, es farà el tret de sortida de la Night Run, una competició de cinc quilòmetres que es fa pel passeig de Sant Antoni.

Tota aquesta oferta es pot condensar en el que es coneix com el TriDay, que consisteix a competir a la travessa de natació pel matí, a la milla urbana i als cinc quilòmetres nocturns.

Què és l’Atàxia de Friedreich?

L’Atàxia de Friedreich és una malaltia poc freqüent que causa la degeneració de les neurones de la medul·la espinal i del cerebel, provocant sobretot dificultats en el moviment, en la capacitat de caminar i que amb el temps deixa els pacients en cadira de rodes. Aquesta afecció afecta a una veïna del municipi, Mireia Gómez. De cada dos euros que es recaptin de cada inscripció, es destinaran a finançar la Fundació Stop-FA, que investiga com curar-la.

Aquesta malaltia afecta unes 500 persones a Catalunya i comença a manifestar-se entre els 5 i els 15 anys. L’Atàxia de Friedreich no té cura i ara l’Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol de Badalona, la Universitat Autònoma i pacients i associacions de tot l'Estat espanyol han apostat pel micromecenatge per poder finançar la investigació per curar aquesta malaltia.

El projecte d’investigació contra l’atàxia està liderat pel doctor Antoni Matilla Dueñas, de la Unitat de Neurogenètica Bàsica i Traslacional de Germans Trias i Pujol. L’objectiu és generar uns virus modificats genèticament (virus adenoassociats) que, introduïts a les neurones, aconsegueixin que la frataxina es produeixi de manera normal. Per això el projecte compta amb la participació de la UAB, liderat pel doctor Miguel Chillón, investigador ICREA del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat i del CBATEG, que s’encarregarà de la fabricació d’aquests virus.

Aquesta malaltia té una incidència de 2 casos cada 100.000 persones en poblacions d’origen europeu, i en canvi no afecta els ciutadans d’origen africà o asiàtic. Per la seva baixa incidència és considerada una patologia rara o minoritària. A Catalunya la pateixen unes 500 persones i a l’Estat unes 3.000.

1565194968Milla_1.jpg