Calonge. Calonge i Sant Antoni obre el procés participatiu pels pressupostos 2020

L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni engega una nova edició dels pressupostos participatius amb l’inici de la recollida de les propostes que es valoraran per incorporar-les al pressupost municipal de l’any vinent. Enguany, com a novetat, s’amplia el termini de recollida de propostes, que comença avui dilluns 5 d’agost i s’allargarà fins al 30 de setembre. L’objectiu de la prolongació d’aquest període de recollida de propostes és fomentar la participació ciutadana i assegurar que tothom qui ho vulgui pugui disposar d’un termini prou ampli per participar.

Durant aquest període de recollida de propostes hi pot participar qualsevol persona major de 16 anys encara que no estigui empadronada al municipi. La regidoria de Participació Ciutadana promourà una campanya per fer arribar la informació a la ciutadania, que inclourà la difusió a través d’un newsletter a les persones que han participat en anteriors edicions, així com també s’aproparà la participació amb la instal·lació d’una carpa al mercat setmanal de Calonge i al de Sant Antoni.

Les propostes presentades per la ciutadania seran sotmeses a validació per part dels serveis tècnics municipals, per assegurar que compleixen els requisits establerts en les bases de participació. Un cop validades les propostes passaran a la fase de votació en el marc de la propera edició dels pressupostos participatius, i d’entre aquestes propostes presentades per la ciutadania en sortiran els projectes escollits per desenvolupar durant l’any vinent.

El regidor de Participació Ciutadana, Salvador Miquel, apunta que els pressupostos participatius 2020 “mantindran una dotació econòmica de 75.000 €” i afegeix que “entre les novetats d’aquesta edició hi ha l’ampliació del període de votació, que serà de 8 setmanes, i també s’eliminen les votacions a doble volta per simplificar el procés”. Miquel també afegeix que “aproparem la participació a la ciutadania, amb activitats com ara portar una carpa als mercats de Calonge i de Sant Antoni i a diversos actes que tinguin lloc al municipi”.

Per facilitar la participació les propostes es podran fer en línia al web participa.calonge.cat o bé en paper dipositant la proposta a les bústies de Participació Ciutadana. Un cop finalitzada aquesta primera fase de recollida de propostes, que acabarà el 30 de setembre, es passarà a la fase de votació, prevista per novembre i desembre, on es decidirà els projectes als quals l’Ajuntament hi destinarà un import de fins a 75.000 euros dins del procés dels pressupostos participatius.

Aquest és el quart any que l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsa els pressupostos participatius per apropar la presa de decisions a la ciutadania.

1565026795participacio.jpg