Blanes. Blanes reprèn el vessant més social del Pla de Barris a S’Auguer i Sa Massaneda amb nous tallers i accions

El local social que aplega les associacions de veïns de Sa Massaneda i S’Auguer, així com el Centre Cultural Els Padrets que també comparteixen els dos barris, han acollit aquests dos darrers dies sengles xerrades informatives. L’objectiu ha estat donar a conèixer les noves accions que es posaran en marxa properament, de cara al mes de setembre, comptant amb l’assistència del regidor de Participació Ciutadana, Pere Lopera.

Es tracta d’una nova edició del Projecte Treball als Barris en aquests dos veïnats, el vessant més social del Pla de Barris, la reforma urbana iniciada el gener del 2018, que compta amb un pressupost de 2’49 M€. L’objectiu de l’actuació és revitalitzar els dos barris i, per això, a banda del projecte constructiu, també estava previst posar en marxa programes de promoció cultural que fomentessin la integració i participació dels veïns de tota l’àrea, així com accions d’inserció laboral.

El vesant més social del Pla de Barris de S’Auguer i Sa Massaneda

El Projecte Treball als Barris està impulsat per l’Ajuntament de Blanes, a través del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya del Departament d’afers Socials i Famílies de la Generalitat i el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social. La nova convocatòria té l’objectiu de millorar des del punt de vista ocupacional, social i econòmic, així com contribuir a l’equilibri social i territorial dels dos veïnats.

En aquesta nova experiència es compta amb la incorporació de dues tècniques al projecte: una dinamitzadora de barris i una alfabetitzadora digital que duran a terme diverses iniciatives i activitats. Actualment,  ja s’han programat tallers d’informàtica, ioga i gimnàstica que es posaran en marxa al setembre.

La bona acollida que ja van tenir els cursos en l’anterior primera edició ha possibilitat la seva continuïtat. D’altra banda, a través de Treball als Barris, es posa en funcionament un conjunt d’accions dins l’àmbit de l’ocupació i del desenvolupament local amb el disseny i la planificació d eles actuacions que poden encaixar millor en el seu propi projecte.

La finalitat és desenvolupar un entorn socioeconòmic que millori la qualitat de vida de les persones que resideixen a S’Auguer i Sa Massaneda. La nova convocatòria, vinculada a la Llei de Barris de la Generalitat de Catalunya, té com a finalitat l’acompanyament a la inserció laboral, la formació i el treball, a més a més de l’experienciació laboral, destinat a la millora social i econòmica de persones que estiguin en situació d’atur.

A principis d’aquest 2019 ja es va presentar una de les accions de contingut més social que va sacsejar la memòria dels veïns dels dos barris. Es tractava del projecte Històries de Vida, un recull de records, percepcions i opinions d’un grup representatiu de veïns i veïnes dels dos barris que es van traduir en l’edició d’un vídeo i un llibre del qual se’n van editar 1.000 exemplars.

1564853959Pla de Barris a S'Auguer i Sa Massaneda 1.jpg
1564853959Pla de Barris a S'Auguer i Sa Massaneda 3.jpg