Begur. L’artista Richard mostra a Begur les seves dones per apropar-se a les de Picasso

L’artista francès Jean Philippe Richard aprofita la figura de la dona, que des d’ahir mostra a través d’escultures a les Escoles Velles de Begur, per apropar-se a un altre artista enamorat de les dones, Pablo Picasso. Richard mostra una quarantena d’escultures de dones, fetes amb diversos materials, i ho complementa amb més d’una vintena de linogravats de l’artista malagueny de la seva propietat. L’exposició, a la qual es poden adquirir les obres exposades, s’inaugurarà oficialment dimarts vinent, 6 d’agost, a les 19,30 hores.

L’exposició, sota el títol “Dones, dones”, aplega linogravats realitzats per Picasso el 1959 per a les edicions del cercle d’art amb l’ajut del taller Hidalgo Arnera a Vallauris i escultures de Richard, artista contemporani francès i figuratiu que explora múltiples tècniques com el bronze, la terracota, el mirall polit i la ceràmica niquelada. “La mostra compta amb dues visions de la figuració en l’observació de la dona. Totes les obres exposades mostren  les dones de la vida d’aquests dos artistes, però també les imaginades, somiades i les que són fruit de fantasies en la seva producció artística”, es recorda des de l’àrea de Cultura, que és l’entitat organitzadora de la mostra.

Richard és l’autor de les dues  escultures dedicades a Carmen Amaya que té el poble de Begur. Una d’elles, situada al Mas d’en Pinc, és el motlle en fang de la segona, de bronze, situada al mirador de Sant Ramon. L’escultura de bronze va ser donada a Begur per la persona que la va comprar, Myles Jenkins, i el motlle de pedra, pel mateix Jean Philippe Richard.

“Dones, dones” és la tercera exposició de la temporada d’estiu de les Escoles Velles. Fins ara s’han mostrat  “Horse Go! Artyoureadey”, de l’artista banyolina Gemma Agustí i “Paisatges” del pintor garrotxí Josep Maria Solà. Seguidament de la mostra de Picasso i Richard hi haurà l’exposició relacionada amb la Fira d’Indians de Begur, que arriba a la XVI edició. La mostra indiana d’aquest any estarà dedicada als “Jardins indians” i es podrà veure del 22 d’agost al 8 de setembre. Finalment, les mostres d’estiu es clouran amb les creacions del XXXIV Concurs d’Arts Plàstiques de Begur, que restaran del 12 al 28 de setembre.

1564668770exporichard01.jpg
1564668770exporichard02.jpg