Llagostera. El Ple de Llagostera aprova una moció de suport al Correllengua 2019

El Ple de l’Ajuntament de Llagostera celebrat aquest dimecres 31 de juliol ha aprovat per unanimitat una moció de suport a la iniciativa cívica del Correllengua 2019, que enguany es dedicarà a l’autor Pere Calders, un dels escriptors més llegits de la literatura catalana, especialment destacat com a contista.

Mitjançant una moció presentada per tots els grups amb representació municipal (ERC, CUP-Alternativa, Junts per Llagostera i PSC), el plenari ha mostrat el seu suport al Correllengua com a instrument reivindicatiu de la societat a favor de la plena normalització en l’ús social de la llengua arreu dels territoris de parla catalana i a favor de la seva unitat.

Així mateix el Ple ha acordat donar suport a les entitats i grups del municipi interessats a organitzar el Correllengua i aportar la infraestructura i l’ajuda necessàries per al bon desenvolupament de les activitats programades.

Sobre el Correllengua

Des de l’any 1996 el Correllengua treballa per a la difusió de l’ús de la llengua i la promoció de la cultura popular de les terres de parla catalana, des d’una aposta lúdica, festiva, participativa i transversal. La CAL és una de les principals entitats que promocionen el moviment.

El Correllengua va sorgir l’any 1993 a l’illa de Mallorca, inspirat en la Korrika del País Basc, amb la finalitat de demostrar la vitalitat de la llengua catalana i fomentar-ne l’ús social. El 1995 es comença a fer al País Valencià i a partir del 1996 la CAL va agafar el compromís de portar el moviment a la resta dels territoris de parla catalana.

La CAL exerceix la coordinació del Correllengua al Principat i a la Catalunya Nord, en coordinació amb les entitats de cada territori, mentre que al País Valencià l’exerceix Acció Cultural del País Valencià (ACPV). A l’illa de Mallorca, el Correllengua no se celebra cada any, sinó que es va alternant amb l’Acampallengua. Des de fa uns anys, la coordinació a Mallorca va de la mà de l’entitat Joves de Mallorca per la Llengua.

El Correllengua es vertebra amb el pas de la Flama, l’element simbòlic i cohesionador de tota aquesta iniciativa, tal i com també ho és la lectura del Manifest del Correllengua. A banda, es realitzen tota mena d’activitats de caire lúdic, festiu, pedagògic i reivindicatiu: xerrades, taules rodones, programes de ràdio i televisió, música i balls populars, actes gastronòmics, cercaviles, teatre al carrer, concerts… amb l’objectiu de mostrar la vitalitat de la nostra llengua i cultura a totes les persones que, nouvingudes o no, encara no la coneixen. Alhora, pretén implicar tothom en la seva defensa. En definitiva, una manera festiva i oberta de celebrar la catalanitat, al carrer, sense complexes i en positiu.