Begur. El Castell, tema únic del XIV concurs de fotografia Josep Carreras de Begur

Davant la commemoració del Mil·lenari del Castell de Begur, l’àrea de Cultura de l’Ajuntament ha decidit que la temàtica del concurs de fotografia Josep Carreras d’enguany, que arriba a la XIV edició, sigui únicament la fortificació militar i no Begur, en el seu sentit més ampli. “El castell ha de ser visible a totes les fotografies que es presentin al concurs”, es recorda des de Cultura.

Els interessats en participar en el concurs tenen de temps fins al 23 d’octubre per presentar les seves fotografies, dues per concursant. El lliurament dels premis tindrà lloc el dissabte 2 de novembre, a les 7 de la tarda, a la sala d’exposicions de les Escoles Velles, coincidint amb la inauguració de la mostra de les fotografies, que es podrà visitar fins al 23 de novembre. El concurs està dedicat a Josep Carreras (1920-2002) fotògraf per excel·lència de Begur i que representa la memòria gràfica del poble de la segona meitat del segle XX.

Els participants hauran d’entregar la fotografia a la sala d’exposicions, d’acord amb els horaris de la dependència municipal. La foto pot ser analògica o digital, en color o blanc i negre, però cal que sigui inèdita. I s’ha de presentar amb un suport de cartolina de 50x40cm. El jurat del concurs estarà format per persones vinculades a la fotografia. El primer premi consisteix en 300 euros, mentre hi ha un premi local, amb un sopar per a dues persones. Les fotografies guanyadores passaran a ser propietat de l’Ajuntament. El guanyador del primer premi, segons les bases, no podrà participar en les dues edicions posteriors.
L’any passat, al qual es van presentar 31 obres, els guanyadors van ser Manuel Cruz de Palafrugell i Miquel S. Vilà. Cruz va guanyar el primer premi amb la fotografia “Treva canicular”. Gómez va guanyar el premi local amb la imatge “Carrer de la Creu (Can Marc)”.
1564503638bases Carreras0001.jpg
1564503638bases Carreras0002.jpg