Blanes. Blanes viurà avui l’última nit del 49è Concurs de Focs d’Artifici amb la Pirotècnia Zaragozana

Tot està a punt perquè la cinquena i darrera jornada del 49è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava que tindrà lloc la nit d’avui dissabte se celebri amb tota normalitat. Tot i que des del migdia ha començat a ploure, i les previsions indiquen que seguirà encara durant unes hores, l’espectacle es pot oferir igualment sota la pluja o malgrat hagi plogut abans, ja que els canons de dispar es cobreixen sempre, hi hagi o no previsió de mal temps.

La cobertura que es posa sobre els canons de dispar guareixen els efectes pirotècnics que hi ha a l’interior dels tubs. D’altra banda, un cop ja s’han disparat, es pot verificar si hi ha hagut ignició o si encara segueix al seu interior l’efecte, per major seguretat. Sigui com sigui, a Blanes ja hi ha antecedents d’haver disparat els castells de focs del concurs sota la pluja, per tant no seria la primera vegada.

L’Ajuntament de Blanes, principalment a través del Departament de Protecció Civil, Policia Local, el Departament de Cultura i Festes, així com la Comissió Tècnica del Concurs, aniran fent el seguiment de l’evolució del temps i les corresponents previsions. En funció d’això, es prendran decisions, també en relació als actes de Festa Major previstos per avui dissabte que, de moment, no s’han suspès.

Respecte el Concurs de Focs d’Artifici, l’única variació que es podria fer en cas que hi hagués una pluja de gran intensitat o altres circumstàncies així ho aconsellessin, seria post-posar el seu dispar. Una de les opcions seria que, enlloc de començar a 2/4 d’11 com és habitual, es podria fer una estona més tard. De moment, doncs, se segueix amatent a l’evolució de la tempesta i les previsions meteorològiques.

Trobada de la Comissió Tècnica als representants de Pirotècnia Zaragozana

Per això, s’està treballant amb tota normalitat a la zona de llançament  de la platja i la Roca de Sa Palomera, on s’està seguint amb el muntatge previst perquè l’espectacle segueixi endavant. Precisament per aquest motiu, avui al migdia membres de la Comissió Tècnica, encapçalats pel regidor de Cultura i Festes, Albert Sanz, han fer l’habitual trobada que es fa cada dia amb representants de les pirotècnies.

Es tracta de compartir una estona i comentar les característiques de l’espectacle que ha dissenyat, així com per agrair-li la seva participació amb un obsequi. En aquest cas avui s’ha encarregat de lliurar-lo al representant de la Pirotècnia Zaragozana Quim Gallart, membre de la Comissió Tècnica del Concurs de Focs. La Pirotècnia Zaragozana garanteix que oferirà un espectacle de qualitat, i de fet és una de les empreses més veteranes del panorama pirotècnic de l’estat espanyol, amb una llarga experiència.