Blanes. La Festa Major de Blanes travessa l’equador avui amb la celebració de Sant Jaume

Aquest dijous la Festa Major de Blanes, que es va encetar dilluns passat i culminarà diumenge amb l’Aplec de l’Amor, està travessant el seu equador amb una de les celebracions de caire més tradicional. L’Hospital-Asil Sant Jaume ha acollit avui al matí una missa en honor al seu patró, Sant Jaume, seguida per sardanes i ball de capgrossos amb la Colla Gegantera i la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria.

Han encapçalat la celebració l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de regidors i regidores, membres de la Fundació Asil Sant Jaume i de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. També s’hi ha afegit treballadors i treballadores de l’hospital, residents, familiars i amics que han volgut compartir una estona d’esbarjo i festa.

Seguint la tradició d’aquests darrers anys, un cop celebrat l’ofici, la segona part de la festa en honor a Sant Jaume s’ha allotjat al jardinet que hi ha a la part interior de les instal·lacions, a l’ombra de la capella. Aquí s’han instal·lat els músics de la formació musical, que han posat el fil adequat per la dansa i gresca a càrrec dels capgrossos de la Colla Gegantera.

Després de passar una estona amb els asilats i acompanyants al jardinet, tant els músics com els capgrossos han entrat a la Sala d’Actes de l’Hospital-Asil Sant Jaume. Allí els esperaven altres residents acompanyats de treballadors i familiars, seguint la gresca que ha tancat la celebració del patró d’aquesta institució.

Actuació de l’Esbart Joaquim Ruyra i Escenari Festival Korre Ke Token

Pel que fa a la jornada d’ahir dimecres, un dels ingredients nocturns va ser l’espectacle ‘Arrel rebel’ que va oferir el Cos de Dansa de l’Esbart Joaquim Ruyra a quarts de dotze de la nit –després del Concurs de Focs d’Artifici-, a la Plaça dels Dies Feiners, l’Escenari Festa Major. Tal com sol passar cada vegada que la formació protagonitza algun esdeveniment, el recinte es va omplir de gom a gom per gaudir de la música d’arrel. Abans de la cita nocturna, a la tarda va haver l’espectacle infantil ‘Ball (EN)cantat’ que ja s’havia ofert com a final de temporada de l’Escola de Dansa.

Al llarg de tota la Festa Major, l’Esbart Joaquim Ruyra ha apostat un any més per la consolidació d’un escenari amb les darreres novetats de la música d’arrel i amb música feta a Blanes per gaudir les nits de gresca. L’activitat va començar dissabte passat i culminarà dissabte, 27 de juliol, amb un cicle propi: el Festival Korre Ke Token allotjat a la Plaça d’Espanya, coneguda també popularment com la Plaça de la Gent Gran o la Plaça u d’octubre.

Enguany, entre les propostes destacades, s’hi ha inclòs l’espectacle Les cançons seran sempre nostres, del cantant Arnau Tordera i del músic de tenora Magí Canyelles, que van actuar dimarts passat. La nit d’avui dijous serà el torn de la Cobla Catalana dels Sons Essencials; divendres actuaran La Revuelta i Ghost Trip; i dissabte tancaran el trajecte nocturn amb Molt de porc i poca salsitxa, dels Germà Negre.

Abans, però, en la sessió diürna del festival que hi haurà hagut el dissabte al migdia, serà el torn de la Cobla Amsterdam. La formació holandesa que es dedica a la interpretació de sardanes i música per a cobla oferirà una audició de sardanes acompanyada d’una vermutada popular. El periple haurà inclòs, entre d’altres, actuacions de Marcel Casellas, DJ Falugues i músics blanencs amb els grups Incendis, Bohèmians, Sic Trio i la Big Band del Col·legi Santa Maria.

1564059365Espectacle Esbart Joaquim Ruyra 3.jpg