Blanes. El ple de Blanes aprova les indemnitzacions i retribucions dels regidors amb l’abstenció de Junts x Blanes

El ple extraordinari celebrat avui dimecres per l’Ajuntament de Blanes ha aprovat finalment per 9 vots a favor de l’equip de govern –ERC i BeCP- i 8 en contra del PSC i C’s el règim de retribucions, dedicacions i retribucions dels membres de la corporació. El punt únic que configurava l’ordre del dia ha pogut prosperar gràcies a les tres abstencions dels regidors de Junts per Blanes.

Aquest mateix tema ja s’havia portat a sessió plenària en els dos anteriors plens celebrats fins ara en el nou mandat: els dies 1 i 18 de juliol. En el cas del primer, al sotmetre’s a votació no va haver-hi prou vots a favor, mentre que en l’anterior ple es va retirar de l’ordre del dia al no haver arribar a cap acord previ. Aquest tema té a veure amb les quantitats econòmiques que han de percebre tant els membres de l’equip de govern com els de l’oposició.

El principal cavall de batalla perquè no s’aconseguís suficient suport se centrava en la dedicació del regidor d’ERC Albert Sanz, que es proposava que fos exclusiva, i que finalment ha passat a ser parcial,  igual que la que té el regidor de BeCP, Pere Lopera. Tots dos percebran 20.027’50 €, mentre que l’alcalde, l’únic que tindrà dedicació exclusiva, també ha reduït la proposta inicial dels 58.000 € als 55.000 € que finalment s’han aprovat.

Crida al civisme i la convivència, i a gaudir de la Festa Major

Tant al principi del ple com al terme de la sessió –que s’ha allargat tot just mitja hora- l’alcalde de Blanes ha desitjat a la ciutadania que gaudeixi de la Festa Major que centra l’activitat de la vila durant aquests dies. En aquest sentit, Àngel Canosa també ha remarcat que cal que se celebri mantenint el civisme i l’ordre públic, en una convivència que no destorbi a ningú.

L’alcalde ha fet una crida a que es mantingui el respecte amb i per a tothom, fent referència a algunes actituds incíviques que solen anar associades a qualsevol cicle festiu, com ara destorbar el descans dels veïns o orinar a la via pública. El desig que tothom gaudeixi d’una bona festa major l’han compartit igualment tots els grups amb representació municipal.

1564019034Abstencions.jpg
1564019034Ple Extraordinari 6.jpg