Blanes. El president Torra donarà el tret de sortida dels actes commemoratius del 50è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de Blanes

Avui dimarts 23 de juliol, coincidint amb la primera nit del 49è Concurs Internacional de Focs d’Artifici de la Costa Brava, l’Ajuntament de Blanes ha fet públic el primer dels actes que donarà inici oficial als actes commemoratius del 50è aniversari del certamen pirotècnic que es complirà l’any vinent, al 2020. L’acte tindrà lloc dijous vinent, 25 de juliol, i se celebrarà al vespre, a la Sala de Plens, per donar-li la major oficialitat, en un acte obert al públic.

Es comptarà amb un convidat d’excepció, el president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, que encapçalarà l’acte conjuntament amb l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa. Els acompanyaran els membres de la Comissió Tècnica del Concurs de Focs, així com regidors i regidores del consistori, en un acte oficial obert a la ciutadania, si bé amb aforament limitat.

Tret de sortida del 50è aniversari del Concurs de Focs al 2020

L’acte s’encetarà amb una aproximació històrica al què han significat aquests 50 anys de focs que s’han estat vivint a Blanes al llarg de cinc intenses dècades, en què el festival ha anat fiançant el seu prestigi internacional. Durant aquest repàs es recordarà no tan sols com va sorgir la idea d’organitzar el festival pirotècnic, sinó també els canvis i innovacions que s’hi ha anat introduint.

Finalment, el primer acte oficial que començarà a commemorar el primer mig segle de vida del concurs, es tancarà de la manera més simbòlica i directament relacionada amb aquest tipus d’esdeveniments. L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el president de la Generalitat, Quim Torra, s’encarregaran de llençar cinc coets que simbolitzaran les cinc dècades que s’han recorregut fins ara.

1563910426Alcalde_ President i Regidor Cultura i Festes 1.jpg