Llagostera. Llagostera disposarà d’una instal·lació fotovoltaica d’autoconsum a la biblioteca municipal

Amb una potència de 10kW la Biblioteca Julià Cutiller de Llagostera disposarà d’una instal·lació fotovoltaica per a l’autocosum energètic. La instal·lació constarà de 44 plaques solars de 275 W cada una ubicades a la teulada que proporcionaran energia elèctrica pel funcionament d’una part de l’equipament municipal.

El pressupost de l’actuació és de 23.402,04 €, dels quals 15.000 € estan subvencionats per la Diputació de Girona.

Amb aquesta instal·lació es preveu un estalvi energètic anual d’uns 4.500 kg d’emissions de CO2 a l’atmosfera i un estalvi econòmic de més de 35.000 euros en 25 anys.

Les dades i gràfiques de consum, generació, estalvi d’emissions es podran consultar en temps real des de la mateixa biblioteca mitjançant unes pantalles digitals.

Aquestes dades podran ser consultades pel usuaris de l’equipament així com pels alumnes dels centres educatius del municipi en les seves visites a la biblioteca, tal i com ha explicat el regidor de Medi Ambient, David Parron.

Val a dir també, que la posada en marxa de la nova instal·lació permetrà reduir la potència actual contractada amb la companyia elèctrica, estalviant uns 325 euros anuals, per aquest concepte a la factura de la llum.

L’actuació forma part del Pla d’Acció per a l’energia sostenible (PAES) dins del capítol de  millora de l'eficiència energètica en els equipaments municipals.

Es preveu que les obres d’instal·lació comencin en el transcurs de les properes setmanes i finalitzin abans del mes de setembre.