Altafulla. Uns 8.500 espectadors gaudeixen dels concerts de l'Altacústic 2019

L’Altacústic 2019 tanca la 6a edició amb la consolidació del model de festival i l’organització ja pensa “en reformular-se per poder ampliar i millorar tant els serveis com la programació artística”, ha assenyalat el director artístic, Kike Colmenar. Al mateix temps, Colmenar ha recordat que la voluntat és “seguir mantenint els valors de proposta de proximitat, qualitat i aposta pels nous valors artístics”.

Durant els dies 18, 19 i 20 de juliol, l’organització calcula que prop de 8.500 persones han gaudit de la programació de concerts a la Vila Closa d’Altafulla, en una cita que ha tornat a marcar xifres rècord de visitants, mantenint la mateixa fórmula de festival “slow” amb la qual va néixer aquesta cita.

La direcció artística ha destacat també la “bona acceptació de la programació d’artistes del territori per part del públic, especialment en la jornada inaugural de dijous” amb les actuacions de Susannes, Fito Luri i Joan Reig.

Quant als concerts, cal destacar les actuacions de Kids From Mars, com a primera de la banda al territori i revelació del festival; i les d’Steve Smyth i d’Anaïs Vila & Pantaleó, les dues amb més seguiment de públic i més ben valorades per gran part dels espectadors; i també, com a úniques actuacions d'aquests artistes al nostre territori.

Des de l’Ajuntament d’Altafulla, i concretament, des de la regidoria de Cultura, l’edil responsable Gemma Maymó ha confirmat que “la voluntat és que l’Altacústic es converteixi en el festival de referència al Camp de Tarragona”. L’aposta és continuar treballant per ampliar el festival en aquest format i seguir emplaçant-lo a la Vila Closa combinant així música, territori i patrimoni.

Una de les novetats d’aquesta edició ha estat la incorporació d’un Punt Violeta, que ha funcionat en els tres dies de festival com a oficina d’informació, assessorament i acompanyament per a les possibles víctimes d’agressions sexistes. Durant l’Altacústic, també s’han repartit entre els assistents braçalets amb un dels lemes que identifica la campanya “Només sí és sí”.

La intenció de l’àrea de Polítiques de Gènere de l’Ajuntament d’Altafulla és habilitar aquest espai en activitats d’oci amb grans massificacions de públic que se celebri al municipi. La propera parada serà a l’Afterbeach Rumbero que tindrà lloc el proper dissabte 3 d’agost al parc de Voramar.

Tota la informació del festival la podeu trobar al web www.altacustic.cat.

1563815094AnaisPantaleoAltacustic19.jpg
1563815094DonallopAltacustic19.jpg