Lloret de Mar. Arrenca la Festa Major de Santa Cristina a Lloret de Mar

Des de dissabte passat, Lloret de Mar ja ha començat la programació de Festa Major. El regidor de Festes, Cristian Fernández, explica que “novament l’Ajuntament, juntament amb les entitats locals, han dissenyat un complet programa amb activitats pensades per a totes les edats i en què la tradició cultural catalana i el mar es fusionen amb esport, concerts, cinema, espectacles infantils, gegants i els focs artificials a la platja, que aniran a càrrec dels guanyadors del concurs internacional de Blanes de l’any passat”.

Avui, a les 22.30 h, hi haurà el correfoc amb els diables de Sa Forcanera i el cap de setmana es presenta amb moltes propostes interessants per a la família: divendres 19 de juliol, a les 18.30 h a la Biblioteca, hi haurà l’espectacle infantil La vila dels capdetrons; l’endemà, dissabte, a les 17.30 h a la plaça de Pere Torrent, la plantada de gegants i, a les 17 h al port de Canyelles, el concurs de pesca infantil; diumenge, el llarg tobogan infantil splashslide, de més de 100 metres, ubicat a l’avinguda de Pau Casals, i dilluns un taller educatiu amb gossos, a les 17 h a la Biblioteca Municipal.

Els actes centrals tindran lloc el dia 24, dia de la patrona, amb la tradicional processó per mar a l'ermita de Santa Cristina, que se celebrarà a partir de les 8 del matí, i la regata de llaguts S’Amorra Amorra. Ja a la tarda, amb el Ball de Plaça o Dansa de les Almorratxes.

Altres activitats que se celebraran són: la sessió documental Desmuntat tòpics sobre el TEA i la 6a edició d’Els Bucs d’El Puntet el dia 19 de juliol; la popular cantada d'havaneres del dia 25 a sa Caleta, o els focs artificials a la badia de Lloret i el concert líric de Festa Major del dia 26 de juliol a la nit a sa Caleta.

Completen la festa diverses audicions de sardanes i l'homenatge als mariners del dia 26, dia de Sant Elm.