Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla incorpora deu contenidors d'ús comercial per reforçar la recollida de la brossa a l'estiu

L’Ajuntament d’Altafulla ha instal·lat aquest matí un total de deu contenidors d’ús comercial per reforçar la recollida de la brossa a l’estiu, període de l’any en què la població es triplica, fet que genera un major increment d’escombraries. El reforç, que es posarà en marxa la setmana vinent, pretén garantir el servei en les millors condicions possibles fins a la posada en marxa del nou contracte de neteja mancomunat amb el Consell Comarcal del Tarragonès.

En aquest sentit, l’Ajuntament d’Altafulla ha dissenyat un dispositiu especial de recollida de la brossa, especialment destinat a reduir l’acumulació de residus que generen principalment els establiments comercials, i garantir així la vila neta en una època de gran afluència de visitants com és l’estiu.

Per fer-ho possible s’han adquirit 10 contenidors terrestres, i s’incrementaran les freqüències de recollida, principalment en la fracció orgànica, que s’efectuarà dues vegades al dia. El pla de xoc també contempla un servei de recollida porta a porta de cartró per als comerciants.

El coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, ha remarcat que, sumat a la campanya de vigilància i control contra les accions incíviques a les illes de contenidors iniciada fa una setmana amb la Policia Local, i aquest reforç de contenidors, espera assolir “l’objectiu compartit” de mantenir de mantenir carrers i places nets durant els mesos d’estiu.

Dos dels deu contenidors s’han col·locat al centre de la vila, i els altres vuit al Barri Marítim –quatre al camí del Prat, dos al carrer del Cotó, i dos més a la plaça Boters, on es concentren la majoria de restaurants i comerços. Cada establiment tindrà una d’aquestes zones atorgada i disposarà d’una clau per accedir-hi.