Calonge. Sant Antoni acull dissabte l'inici de la campanya de donació de sang a les comarques de Girona

El Banc de Sang i Teixits ha engegat la campanya ‘Aquest estiu anima’t a donar sang’. La presentació d’aquesta es farà a les quatre províncies catalanes i, en el cas de les comarques gironines, es farà aquest diumenge 14 de juliol a Sant Antoni, entre el passeig Josep Mundet i la plaça Catalunya.

L’organització instal·larà una unitat mòbil on, des de les 17 i fins les 21:30h, es podrà fer la donació. Per tal d’animar l’acte, el Banc de Sang i Teixits també portarà DJs que posaran música, i hi haurà un foodtruck que servirà als donants un gelat.

També s’incorporaran dos tallers: en un d’aquests, els i les donants podran fer-se els seus propis GIFs de la donació per tal que puguin compartir-lo a través de les xarxes socials. Altrament, es permetrà als participants planxar un transfer de la campanya a la roba o a qualsevol complement que vulguin.

L’onada de calor ha provocat que les donacions hagin minvat un 25% i que les reserves que hi ha previstes són per a set dies, quan la xifra òptima són deu dies. En aquest sentit, el Banc de Sang i Teixits apunta que es necessitaran almenys 35.000 donacions als hospitals catalans per fer les atencions corresponents.

156277645032826840738_ebe8f3bf77_k.jpg