Platja d'Aro. 37a Cantada d’Havaneres i Cançons de Taverna

Cantada d’Havaneres i Cançons de Taverna de Platja d’Aro (pdf) dissabte 13 de juliol (22.30 h) al nord de la Platja Gran (Cavall Bernat) amb Son de l’Havana, Susanna del Saz i Fonso Castillo i Port-Bo. La regidoria de Turisme manté la gratuïtat de la vetllada, tant de l’accés al concert com del servei d’un miler cadires. Cada grup puja a l’escenari dues vegades, cantant quatre peces en cada part, i al final interpreten conjuntament els clàssics populars La Bella Lola i El Meu Avi. Com a complement, a l’extrem nord del Passeig Marítim s’hi celebra el 13è Mercat d’Estiu de productes alimentaris i d’artesania (19-0.30 h).

La innovació a la Cantada d’enguany l’aporta l’estrena de Son de l’Havana, un grup que pren l’herència de Els Pirates, format per quatre músics de dilatada trajectòria professional que ofereixen nous matisos amb fusió de ritmes i harmonies. Una altra de les apostes és la fusió d’estils que representen la cantant Susanna del Saz (amb una llarga trajectòria en havaneres, musicals, òperes de petit format i estàndards de jazz), conjuntament amb Fonso Castillo, guitarrista i membre fundador de Gazpacho, un dels grups de rumba catalana amb tocs de pop i rock més populars. Darrerament, Port-Bo per primera vegada interpretarà a capella quatre temes (La Nave, Taitona, Las Fuentes i Bucólica), en la segona part de la Cantada, per fer ben viu la besant de cançó de taverna que caracteritza la vetllada a Cavall Bernat.

La Cantada es retransmet en directe per Televisió Costa Brava i per diversos canals de la Xarxa de Comunicació Local. S’han editat 6.000 programes de difusió, i que en record a Joaquim Muntañola, recullen una imatge original de l’il·lustrador, que també es reprodueix en els mocadors commemoratius (2 euros, conjuntament amb un got de cremat). Amb gairebé quatre dècades de celebració, la Cantada de Platja d’Aro es consolida com una de les més antigues, tradicionals i reconegudes de la Costa Brava. Al llarg de l’estiu es fan set cantades més, en format de proximitat, a diversos punts del municipi amb Barca de Mitjana, Els Pescadors de L’Escala, Boira, L’Empordanet, Els Cremats, Barca de Mitjana i Neus Mar.