Blanes. Blanes s’ha sumat avui a les concentracions de suport amb la víctima de ‘La Manada’ de Manresa

La ciutadania de Blanes i representants de la corporació municipal han participat plegats, una vegada més, en una concentració que ha tingut lloc avui dilluns per rebutjar qualsevol tipus de violència masclista. En aquesta ocasió, l’Ajuntament s’ha sumat a la iniciativa que han recolzat 178 ciutats d’arreu de l’estat espanyol, convocada per la Federació de Municipis de Catalunya, diverses entitats municipalistes, col·lectius de dones i moviments feministes.

La mobilització s’ha fet per donar suport a la víctima d’una presumpta violació en grup que va patir una menor de Manresa l’octubre de 2016. La concentració ha tingut lloc, anàlogament a com s’ha fet en d’altres localitats d’arreu, a les 6 de la tarda davant l’edifici consistorial. Amb aquest suport, el consistori blanenc ha volgut expressar el seu enèrgic rebuig envers les violències masclistes, una xacra i un problema social contra el qual cal seguir lluitant.

Declaració Institucional contra la violència masclista

Per deixar clar aquest propòsit, el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Blanes, Jordi Urgell, així com la segona tinenta d’alcalde, Olga López, i la regidora d’Acció Social, Marian Anguita, s’han encarregat de llegir una Declaració Institucional en representació del municipi. També els han acompanyat encapçalant l’acte a la porta principal de l’ajuntament, regidors i regidores del consistori.

La declaració institucional de manera contundent: “Volem expressar la més enèrgica condemna d’uns fets absolutament intolerables. Volem deixar constància de la nostra solidaritat amb la víctima, així com amb totes les dones víctimes de la violència masclista”. També s’hi referma el compromís de seguir treballant per eradicar-la: “Les violències masclistes són una xacra i un problema social d’extraordinària magnitud, contra la qual els poder públics hem d’oferir una resposta ferma, inequívoca i urgent”.

Tanmateix, també es demanen diverses qüestions: “Reivindiquem el dret de totes les dones a viure una vida lliure de violències. Rebutgem la violència estructural que pateixen les dones pel sol fer de ser dones.”. En el text, es deixa clar que la violència masclista no és un problema de les dones, sinó de tota la societat, ja que no es tracta de casos aïllats ni inevitables.

Per últim, es reconeix la dificultat que hi ha, i es fa una darrera declaració d’intencions: “Sabem que no és fàcil, perquè hem heretat una tradició on les dones aguanten amb silenci, patiment i sentiment de culpa les agressions. (...) No es tracta de seguir formulant desitjos ni somnis. Ja n’hi ha prou: hem de construir una societat que no toleri, que rebutgi en qualsevol situació la violència masclista”. Al terme del manifest, s’ha repetit el lema sota el qual s’ha convocat arreu: “No a la violència masclista ! Si ens toquen a una, responem totes !”.