Blanes. Blanes se suma a la convocatòria de concentració en suport de la víctima de ‘La Manada’ de Manresa

L’Ajuntament de Blanes s’ha sumat a la convocatòria que s’ha fet a les ciutats d’arreu de l’estat espanyol perquè participin en les concentracions que es faran el proper dilluns 8 de juliol davant dels respectius edificis consistorials. La mobilització, convocada pels moviments feministes, és per donar suport a la víctima d’una presumpta violació en grup que va patir una menor de Manresa l’octubre de 2016.

La concentració tindrà lloc aquest dilluns a les 6 de la tarda al Passeig de Dintre de Blanes, davant l’edifici de l’Ajuntament. Amb aquest suport, el consistori blanenc vol expressar el seu enèrgic rebuig envers les violències masclistes, una xacra i un problema social contra el qual cal seguir lluitant.

La mobilització coincidirà amb el mateix dia en què declararà la víctima en el judici que s'està fent a l'Audiència Provincial de Barcelona, pels fets ocorreguts l'octubre de 2016. En el judici del cas, conegut com ‘La Manada de Manresa’, la fiscalia no considera que es tracti d’una agressió sexual i ho qualifica d’abusos, mentre que l’advocat de la víctima defensa que es tracta d’una violació.

Blanes, una ciutat compromesa amb la lluita contra la violència masclista

A Blanes sempre hi ha hagut una especial sensibilitat a l’hora d’alçar-se per lluitar contra la violència masclista, amb un ferm compromís defensat des de la ciutadania i l’administració local. A finals de juny del 2018 –fa poc més d’un any- la polèmica resolució de l’Audiència de Navarra de deixar en llibertat provisional els condemnats pel cas de ‘La Manada’, ja va fer que un gran nombre de persones es concentressin davant l’edifici consistorial per protestar.

La concentració va incloure la lectura d’un manifest, i es va tancar amb un sonor i continuat aplaudiment de totes els assistents, així com els crits amb la consigna “No és no!”, que va posar punt i final a l’acte. Aquella mobilització va tenir lloc dos mesos més tard que ja hi havia hagut una primera concentració relacionada amb el mateix cas. En aquella ocasió va ser en protesta per la sentència, que va condemnar a cinc anys de presó com a autors d’un delicte continuat d’abús sexual, però en canvi van quedar absolts dels delictes d’agressió sexual.