Blanes. 10è Sopar Solidari Blanes-Dapaong (Togo) per finançar l’ampliació de l’Escola-Institut

L’any 2008 va començar el procés d’apropament i coneixença entre la Parròquia Sagrada Família d’Els Pins i la Parròquia de Santa Mònica ubicada als suburbis de Dapaong (Togo). Aleshores, mossèn Ramon Bosch, missioner olotí amb 40 anys d’estada a la zona, esperava un altre reforç olotí, el jove mossèn Joan Soler, amb lligams a Blanes.

Els dos missioners van promoure l’inici d’una nova parròquia, Sant Pau, mentre paral·lelament a la Parròquia Sagrada Família d’Els Pins, a Blanes, es va constituir una Comissió d’Agermanament, que va organitzar accions solidàries per ajudar a la consolidació del projecte. El 28 de juny del 2009 es va inaugurar la Parròquia de Sant Pau de Dapaong i, aquell mateix dia, a la Plaça de l’Església d’Els Pins es va celebrar l’agermanament amb música africana en viu.

Va ser així com va néixer la tradició de celebrar una festa, un sopar solidari que serveix alhora per recollir fons econòmics. En aquests 10 anys d’agermanament, s’han pogut enviar més de 60.000 euros a Dapaong: 19.500 € amb els projectes presentats per Càritas a la Comissió del 0’7% de l’Ajuntament de Blanes, i la resta gràcies a diverses accions i sopar solidaris com el  del darrer cap de setmana.

200 persones assisteixen al 10è Sopar Solidari Blanes-Dapaong

Unes 200 persones van assistir al sopar d’aquest passat dissabte, allotjat precisament a la Placeta de Dapaong, situada al costat de la rectoria de la Parròquia Sagrada Família. L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat d’altres membres de l’equip de govern i de la corporació, va participar en la celebració conjuntament amb Mossèn Josep Perich, rector de la Parròquia Sagrada Família i membres de la Comissió d’Agermanament Blanes-Dapaong.

Qui tampoc es va perdre el sopar va ser Mossèn Joan Soler, qui fa més d’una dècada va promoure l’agermanament, i que tot just el desembre del 2017 va deixar la congregació africana, al ser destinat a una parròquia del sud del Bisbat de Girona, Sant Martí d’Arenys de Munt. El sopar va consistir en un àpat senzill preparat just al costat d ela placeta: botifarra amb mongetes, pa, aigua, vi, síndria i el típic cremat mariner. Per fer-ho encara més festiu, es va comptar amb la participació de la rondallaire Mercè Domènech.

Projecte de construcció d’una Escola-Institut

Al llarg dels anys s’han anat fent diverses accions solidàries a Dapaong, i actualment el projecte està centrat en la transformació del centre originari en una Escola-Institut pels alumnes de l’escola original que, al haver crescut, passaran a fer estudis de secundària. Val a dir que els estudiants d’aquest centre educatiu obtenen les qualificacions més altes, no tan sols de la seva regió, sinó de tot Togo. En la darrera avaluació, dels 10 alumnes més brillants del país, 7 eren de l’Escola lligada al projecte de la parròquia de Sant Pau de Dapaong.

En total, el centre escolar compta amb 400 nois i noies, dels quals uns 155 són els què han de passar a fer l’ensenyament secundari. Cal construir un segon pis per enquibir-ho, i de cara a l’any vinent es faran els lavabos. Aquest projecte educatiu es va encetar fa tres anys, quan es va decidir construir una nova escola al barri de Nassable per descongestionar l’escola pública que comptava amb una ràtio de més de 100 alumnes per aula.