Platja d'Aro. Exposició de Xano Armenter al Castell de Benedormiens

Exposició de Xano Armenter a les sales d’art del Castell de Benedormiens de Castell d’Aro, del 5 de juliol al 4 d’agost d’enguany sota el títol Veure sota les parets, formada per una quarantena d’obres, sobretot olis i aquarel·les, però també per algunes reproduccions digitals. La mostra és la tercera de l’any al castell i forma part del cicle anual d’exposicions al municipi. D’ençà de 1984 l’artista ha protagonitzat exposicions individuals a Barcelona, Ciutadella, Alaior, Vilanova i la Geltrú, Olot, Madrid, Calafell, Pollença, Girona, Figueres, o Mèxic; però també al Japó, Àustria, Bèlgica, Hong Kong, Andorra,  i molt especialment als Estats Units (San Francisco, Nova York, Chicago, Miami, Seattle, Los Angeles, Carmel, o Santa Helena).

La inauguració és dissabte vinent 6 de juliol (20 h) moment en què també es presentarà el catàleg commemoratiu editat pel consistori. La mostra està organitzada per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i se’n pot gaudir amb accés lliure de dimarts a divendres (18-21 h) i els caps de setmana i festius (11-13 h i 18-21 h). Simultàniament, es pot gaudir, a la planta superior, d’un espai expositiu permanent amb una selecció del Fons Municipal d’Art, amb obres que donen testimoni dels artistes que hi han fet estada durant prop de quatre dècades.

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha programat una desena d’exposicions per a aquest any 2019. D’aquestes, la majoria estan vinculades a les arts plàstiques i dues més a la cultura popular: el concurs de conjunts florals tot coincidint amb la diada de sant Isidre Llaurador (maig) i el cicle de Nadal amb col·lectives amb temàtiques pròpies de l’època (desembre). Prèviament a la mostra de Xano Armenter, al Castell de Benedormiens ja hi havia exposat Quim Corominas i Albert Gonzalo; i tot seguit ho faran Manel Anoro (del 10 d’agost al 15 de setembre) i Manel Àlvarez (del 21 de setembre al 20 d’octubre).

Actualment, i fins al 28 de juliol, el Parc dels Estanys és escenari de la mostra d’escultures de gran format de José Luís Pascual; i en prendrà el recull les obres de Marzo Mart (del 3 d’agost al 2 de febrer). La programació d’estiu a la Masia Bas l’ha iniciat el recull de les obres guanyadores i finalistes del sisè concurs internacional de projectes fotogràfics Educant la Mirada (fins al 7 de juliol), i en prendrà el relleu la proposta Mira’m, retrats a la col·lecció ”la Caixa” d’art contemporani (del 13 de juliol al 29 de setembre).