Blanes. Blanes continua celebrant el Dia Mundial de l’Orgull LGBTI amb un Punt Lila i un Taller Audiovisual

L’Ajuntament de Blanes continua celebrant aquests dies el Dia Mundial de l’Orgull LGBTI que se celebra el 28 de juny. Des de principis de la setmana passada, la bandera multicolor oneja a la façana principal de l’edifici consistorial. D’altra banda, tant aquest passat dilluns, 1 de juliol, com el proper dilluns 8 de juliol, s’han programat sengles actes organitzats pel Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes.

El primer dia es va instal·lar una carpa del ‘Punt Lila d’Informació i Sensibilització d’Atenció Integral a la Diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere’. Es va emplaçar en un indret molt cèntric: a la cruïlla del Passeig de Mar amb el Carrer Ample, molt concorregut els matins dels dilluns per la coincidència amb el Mercat de Teixits que s’hi instal·la.

La regidora d’Acció Social i Igualtat, Marian Anguita, acompanyada de la tècnica del Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes, Rosa Tejada, van atendre al llarg del matí les peticions d’informació. També van repartir fulletons, documentació, material de difusió, i es va aprofitar per fer una enquesta entre aquelles persones que voluntàriament hi accedien.

A l’enquesta es demanava que es contestés si eren certes o falses diverses afirmacions, com per exemple si és veritat o no que totes les persones neixen heterosexuals, si les famílies normals estan compostes per pare i mare, o bé si la identitat depèn de la genètica. El darrer tram de l’enquesta demanava que es desenvolupés què signifiquen les sigles LGBTI+Q, i finalment es donava opció a afegir algun comentari o suggeriment per millorar en matèria de Diversitat sexual, afectiva i de gènere al municipi de Blanes.

Taller Audiovisual commemoratiu 50è aniversari de la ‘Revolta Stonewall’

L’altra activitat que s’ha programat tindrà lloc el proper dilluns, 9 de juliol, i en aquest cas s’emplaçarà a la Biblioteca Comarcal de Blanes, a la Sala d’Actes Roberto Bolaño. A partir de 2/4 de 7 de la tarda es projectarà el documental ‘La Rebelión de Stonewall’, i posteriorment hi haurà un debat presentat sota el títol ‘Realitats poc visibilitzades: la realitat va més enllà de ser home i dona’.

Finalment, a partir de les vuit del vespre, s’elaborarà un manifest amb motiu del Dia de l’Orgull LGTBI. El Dia Mundial de l’Alliberament Lesbià, Gai, Transsexual, Bisexual i Intersexual commemora els fets que van tenir lloc el 28 de juny del 1969 a la ciutat de Nova York. Es coneix com la ‘Revolta Stonewall’, i va ser la primera vegada en què les persones LGTBI es van rebel·lar contra una batuda policial que es va fer al local d’ambient Stonewall Inn, i l’atmosfera de repressió social i vulneració de drets viscuda. Aquest 2019, en què es compleixen els 50 anys dels fets, diverses ciutats d’arreu del món aprofiten per celebrar el 50è aniversari d’aquesta revolta.

Creació d’una entitat LGBTI a Blanes

Aquest proper divendres, 5 de juliol, encara hi haurà una altra activitat organitzada amb motiu del Dia Mundial de l’Orgull LGTBI. L’objectiu és crear l’entitat de referència LGTBI a Blanes, i per parlar-ho s’ha emplaçat totes les persones que hi estiguin interessades perquè assisteixin a la trobada que tindrà lloc a l’Ateneu Popular ‘Sa Fera Ferotge’ a partir de les 7 de la tarda del proper dissabte.