Blanes. Diumenge vinent es farà la IV Color Blanes X Runners, que inclourà una Festa de l’Escuma final a la platja

El proper cap de setmana arriba a aquest municipi un esdeveniment lúdic i esportiu que gaudeix tothom, gent de totes les edats, des dels més petits fins els més grans. És la IV Color Blanes X Runners, que es farà diumenge vinent 7 de juliol, amb sortida a les 7 de la tarda des del Passeig de Mar. L’èxit que ja ha tingut en les tres anteriors edicions fa preveure que torni a repetir-se la bona acollida que ha tingut fins ara.

El recorregut segueix un circuit urbà a tot color, de tan sols 3 kilòmetres d’allargada. Passa per Carrer Ample, Rambla Joaquim Ruyra, Passeig de la Marina i Passeig de S’Abanell i tornada al punt de sortida, per acabar a la platja del costat de l’espigó del Club de Vela. Al llarg del recorregut s’aniran llençant els quatre colors bàsics: blau, vermell, groc i verd.

A cavall entre l’esport i la festa, la Color Blanes X Runners es va fer per primera vegada al 2016 sota el paraigües de la marca esportiva turística i familiar Blanes X Runners, amb la intenció que sigui la cursa corporativa d’aquesta marca. La quarta edició s’ha preparat perquè puguin participar-hi 1.200 persones, que comptaran amb un bon grapat d’al·licients per passar una estona més que entretinguda amb una experiència lúdica i esportiva on el bon rotllo és el motor principal.

Festa de l’Escuma amb obsequis i sorpreses per finalitzar la cursa

La novetat més destacada d’aquest any arribarà al final de la cursa, amb una refrescant Festa de l’Escuma que inclourà una pluja d’obsequis en forma d’snacks, gominoles i altres llaminadures per a totes les edats, o bé la possibilitat de ser regats amb mànegues d’aigua. Tot plegat, amenitzat amb música, pilotes gegants per jugar, el ritme que marcaran un grup d’animadores del Club de Vela Blanes i la possibilitat de poder banyar-se a la platja i recobrar forces a base de refrescos.

Ara bé, això arribarà al final de la cursa, on el leitmotiv principal és lluir sobre la roba els colors de l’arc de Sant Martí. Tant la distància com el recorregut estan pensats perquè gent de totes les condicions físiques s’animin i no perdin la ocasió de participar-hi. La possibilitat de passar una estona entretinguda tot lluint un variat repertori de colors en pols que se’ls anirà llençant a ritme de música són altres al·licients que, sobretot el públic jove –i no tan jove-, gaudeixen i reclamen.

Inscripcions online per participar en la IV Color Blanes X Runners

Per participar-hi, ja està oberta la inscripció online a través d’aquest enllaç: https://www.inscripcions.cat/colorblanes2019/ i es podran seguir fent fins el mateix divendres a la nit, sempre i quan no s’hagi superat el límit establert, de 1.200 persones. El preu és de 6 € per persona en cas que es faci la inscripció fins el divendres 5 de juliol. A partir de llavors, les presencials del cap de setmana, 6 i 7 de juliol, passaran a costar 8 €/persona.

Dissabte es repartiran dorsals i es faran inscripcions des de les 5 de la tarda i fins les 8 del vespre, i el diumenge des de les 5 de la tarda fins 2/4 de 7. El lloc de recollida de dorsals i inscripcions presencials serà al costat mateix des d’on diumenge es farà la sortida de la marxa popular: a la cruïlla del Passeig de Mar amb el Carrer Ample. El preu de la inscripció inclou el dorsal i el kit del participant, amb unes ulleres per protegir els ulls de la pols, consumició per a la festa final, i altres ingredients sorpresa.

Pols de colors aptes per a persones al·lèrgiques

La novetat d’aquest 2019 és que la pols de la festa és apta per celíacs, i les persones al·lèrgiques poden participar sense problema, ja que el tipus de pols de colors que s’anirà llençant al llarg del recorregut és innocu. La seva composició és de midó de blat de moro (99%), colorants sense productes químics (0’5%) i perfum (0’5%). Amb tot, si hi ha algun participant que sap que té una certa sensibilitat a la pols, es recomana que prengui mesures per evitar qualsevol irritació, com per exemple protegir-se les vies respiratòries i els ulls.

D’altra banda, perquè l’efecte dels colors pugui lluir més sobre la indumentària, es recomana anar vestit de color blanc. Al ser natural el tipus de pols que s’utilitza, es poden produir coloracions temporals en certes parts del cos, com per exemple als peus, cabells, palmells de la mà, etc. Per aquest motiu, es convenient que, de manera especial, es protegeixin les persones amb cabells tenyits. Igualment, es recorda que, després de diversos rentats, els efectes desapareixen.

Un altre consell pràctic és que, si es vol accelerar la desaparició dels tints naturals de colors, cal untar-se la pell amb crema hidratant prèviament. La IV Color Blanes X Runners està organitzada per l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes, el Grup Fondistes Blanes, el Club Triatló Blanes i el Centre Excursionista de Blanes. També es compta amb el suport del Consell Comarcal de la Selva, la Diputació de Girona, i les animadores del Club de Vela Blanes.

1562070289Color Blanes X Runners - Fotos Quim  (116).JPG
1562070289Color Blanes X Runners - Fotos Quim  (9).JPG