Blanes. El ple de Blanes no aprova les retribucions de la corporació i les dedicacions de l’equip de govern

El primer ple extraordinari celebrat avui dilluns per l’Ajuntament de Blanes, el primer d’aquest nou mandat, ha deixat sense efecte el seu darrer punt inclòs a l’ordre del dia. Es tractava del règim de retribucions i indemnitzacions que han de percebre tots els membres de la corporació, així com les dedicacions d’alguns dels membres de l’equip de govern.

El tema no ha prosperat pels vots en contra dels grups a la oposició: PSC, Junts per Blanes i Ciutadans, que sumen 11 vots. Per això, els 10 vots que sumen els regidors i regidores a l’equip de govern no han estat suficients per aprovar-ho. La proposta presentada inclou dues dedicacions exclusives: una és per l’alcalde, Àngel Canosa, i l’altra pel i el regidor del Gabinet d’Alcaldia i Cultura, Albert Sanz. Per la seva banda, el regidor de Participació Ciutadana i Esports, Pere Lopera, es preveu que tingui dedicació parcial.

Al haver quedat el punt sense prosperar, l’alcalde ja ha avançat que l’equip de govern seguirà treballant-hi i, si cal, es tornaria a convocar una altra sessió plenària quan sigui possible. Pel que fa a la resta de punts de l’ordre del dia, a banda dels dos primers que havien de donar compte de sengles acords, s’han aprovat amb la unanimitat de les cinc forces polítiques.

S’ha donat compte del cartipàs municipal –de quines regidories s’ocupen els membres de l’equip de govern-, i s’han aprovat tant la creació i composició dels grups municipals com la designació de portaveus; la creació i composició de les comissions informatives, nomenar els representants del consistori en els òrgans col·legials, i establir la periodicitat de les sessions del ple municipal.

En aquest darrer sentit, es continuaran celebrant com en els anteriors mandats; el darrer dijous de cada mes, mantenint-se el mateix horari de les 7 de la tarda. La sessió d’avui no ha arribat per poc a la hora de duració, i pel que fa a la propera convocatòria, tindrà lloc el 18 de juliol, llevat que –tal com ha avançat l’alcalde- se’n convoqui un d’extraordinari abans per aprovar el què avui ha quedat pendent.

1562008636Ple Municipal Blanes 1.jpg
1562008636Ple Municipal Blanes 2.jpg