Terrassa, capital del cinema català

L’Acadèmia del Cinema Català ha triat la ciutat de Terrassa per celebrar dues de les cites destacades d’aquest final de curs, que compten amb el suport de la Diputació de Barcelona: l’acte de nomenament dels nous membres d’honor i la festa d’estiu del cinema català. L’elecció de Terrassa respon a la voluntat de l’Acadèmia per la recuperació i reivindicació del patrimoni cinematogràfic català, tenint en compte que la ciutat està considerada un dels platós de cinema més importants del sud d’Europa.

L’acte de nomenament dels nous membres d’honor va tenir lloc ahir al migdia a la Casa Alegre de Sagrera de Terrassa, amb l’assistència de l’alcalde, Jordi Ballart, i dels homenatjats: les actrius Carme Elias i Assumpta Serna, el director, guionista i productor Jordi Cadena, el director, actor, assagista i gestor cultural Hermann Bonnín, la muntadora Elena Jaumandreu i l’exhibidor Pere Sallent.

Aquest vespre tindrà lloc la Festa d’Estiu del Cinema Català al Parc Audiovisual de Catalunya, el complex de producció industrial, a l’antic Hospital del Tòrax, que ha acollit nombrosos rodatges. Els seus jardins seran el punt de trobada d’acadèmics, representants institucionals i convidats a la cita estiuenca del cinema català, que serà retransmesa en directe per La Xarxa, a partir de les 22h.