Blanes. Torna el ‘Cinema als Barris’ de Blanes per segon any consecutiu amb vuit sessions, dues més que al 2018

Ara que la calor estiuenca ha fet decidit acte de presència, encara ve més de gust fer activitats al carrer aprofitant la fresca nocturna. Per segon any consecutiu, l’Ajuntament de Blanes ha organitzat una experiència que convida a gaudir d’una nit de projecció cinematogràfica a l’aire lliure. Es tracta del ‘Cinema als Barris de Blanes’, una iniciativa organitzada per l’Àrea de Participació Ciutadana amb el suport de les Associacions de Veïns de Blanes i l’Associació Cultural La Focal.

Aquest 2019 hi haurà vuit sessions -dues més que l’any passat- i, seguint amb la mateixa dinàmica que l’any passat, es projectaran sengles pel·lícules adreçades principalment al públic familiar. A diferència de l’any passat, el dia triat per fer les sessions cinematogràfiques serà els dimarts, i el cicle s’encetarà a partir del 2 de juliol i fins el 3 de setembre. Totes les sessions es faran a les 10 de la nit llevat de la darrera, la del tres de setembre, que avançarà l’horari a 2/4 de 10 de la nit.

Vuit pel·lícules pel públic infantil i familiar

El tret de sortida de la segona edició del ‘Cinema als Barris de Blanes’ es va donar ahir al vespre, amb la presentació que es va acollir a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes. L’acte el van encapçalar l’alcalde, Àngel Canosa, acompanyat del regidor de Participació Ciutadana, Pere Lopera; el tècnic de Participació Ciutadana, Ivan del Río; així com representants de les Associacions de Veïns, i altres membres de la corporació.

Tots dos polítics van coincidir en destacar l’encert de continuar amb una experiència que l’any passat va ser tant ben acollida. En aquest sentit, es va recordar els dos objectius que la menen: oferir activitats lúdiques i atractives als barris per ajudar-los a dinamitzar-los, i construir un projecte comú entre diferents veïnats d’arreu de Blanes i les associacions de veïns.

Quan hagi acabat l’edició d’enguany, ‘Cinema als Barris de Blanes’ haurà visitat 14 espais, 14 nits d’estiu a la fresca gaudint de projeccions de pel·lícules majoritàriament adreçades al públic infantil i familiar. Es tracta que cadascuna d’aquestes sessions hagin anat més enllà del senzill acte de veure una pel·lícula: aprofitar la ocasió per trobar-se amb veïns i veïnes, persones d’altres barris i inclús turistes que s’hagin afegit a la festa cinematogràfica nocturna.

Pel que fa als títols dels films, escollits per les mateixes associacions de veïns arran d’un llistat, el repertori és principalment comercial i apte per a tots els públics, així com a l’infantil més concretament. De les vuit pel·lícules, tres estan doblades al català, i la resta són en castellà, i tres d’elles són de dibuixos animats. N’hi ha per a totes els gustos: des de romàntiques fins a musicals, passant per l’entreteniment infantil, el drama i la ciència ficció.

El dimarts 2 de juliol projecció de ‘Wonder’ a Montferrant

El periple s’encetarà el dimarts 2 de juliol, a les 10 de la nit, al barri de Montferrant, més concretament al Carrer Francesc Dorda, amb la projecció del film Wonder, protagonitzat per Julia Roberts i Owen Wilson, que interpreten els pares de l’Auggie –interpretat per Jacob Tremblay-, un nen que va néixer amb una malformació facial. Després que s’ha passat 10 anys d’hospital en hospital, haurà de fer front a un gran repte: assistir per primera vegada a una escola amb nens i nenes de la seva mateixa edat.

Gràcies al recolzament dels seus pares, Auggie tractarà d’encaixar amb els seus nous companys i professors, demostrant que, malgrat el seu físic, és un nen com qualsevol altre. El melodrama, basat en el bestseller Wonder, de R.J. Palacio, és doncs un excel·lent film per compartir amb tothom, amable però alliçonador sobre com pot ser d’incompresa una persona, però alhora positiu per l’afany de superació amb què ho afronta.

Data Lloc i Barri Pel·lícula 02 juliol Carrer Francesc Dorda / Montferrant Wonder (CAT) 09 juliol Carrer Valldolig / Valldolig Guardianes de la Galaxia 2 (CAST) 16 juliol Plaça davant la Biblioteca Comarcal / Racó d’en Portas La La Land, La Ciudad de las Estrellas (CAST) 30 juliol Carrer Jaén / Mas Borinot La Bella y la Bestia (CAST) 06 d’agost Plaça Montserrat Roig / Ca la Guidó Campeones (CAST) 13 d’agost Plaça Ramon Casas / Mas Cremat Canta! (CAT) 27 d’agost Carrer Gavarres, 89 / Mas Borell Coco (CAST) 03 setembre Esplanada del Port / Port Tadeu Jones 2 (CAT)