Platja d'Aro. 22è Festival Nits de Jazz

Programa de deu concerts gratuïts que tenen com a escenari principal la Platja Gran de Platja d’Aro (Cavall Bernat), cada divendres del 5 de juliol al 30 d’agost (23 h), amb servei de 1.500 cadires per als espectadors. Prèviament, divendres 28 de juny (20.30 h) hi ha programada una primera actuació als jardins de la Masia Bas de Platja d’Aro. S’hi esperen, globalment, els 20.000 espectadors, xifra que el consolida com una de les propostes més fresques, dinàmiques, de qualitat i amb èxit de públic a l’estiu de la Costa Brava. Enguany destaquen les actuacions de Carola Ortiz, Monique Makon & Original Jazz Orquestra, The Sey Sisters o Barcelona Big Blues Band & Lluís Coloma (web).

Organitzat per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, presenta una proposta eclèctica que aposta per les principals formacions del panorama del jazz català, però també a artistes internacionals; i alhora, partir del jazz s’apropa també als estils musicals que el complementen: gospel, swing, soul, blues o musicals, entre d’altres; i després de més dues dècades de programació ininterrompuda acredita prop de 150 concerts.

Tot i el seu creixement i consolidació, el festival no ha perdut el seus trets d’identitat, ans al contrari, els ha consolidat i potenciat. Ha esdevingut una proposta gratuïta -oberts a tots els públics- en un espai molt concret -a la fresca de la Platja Gran, arran de mar-, que aposta per artistes i formacions del jazz país i d’arreu, i obert als estils musicals que fan frontera amb el jazz, generant un públic heterogeni, agraït i fidel.

El Festival Nits de Jazz 2019 forma part de la cinquena edició d’Estereofònics, la marca que aplega, des de l’any 2015, tots els festivals, actuacions i espectacles musicals d’estiu al municipi, i que enguany ofereix un global de 82 concerts en 113 dies, de l’1 de juny al 21 de setembre , majoritàriament gratuïts, a l’aire lliure i de múltiples gèneres: del jazz a la música de cambra, tot passant pel surf o el rock’n’roll (web).