Solsona. Solsona recupera un camí històric per a l'ús exclusiu de vianants

L’Ajuntament de Solsona ha finalitzat els treballs de recuperació i arranjament d’un tram d’un camí històric de titularitat municipal que, amb el pas del temps,  havia quedat impracticable i, a efectes pràctics, tancat dins d’una finca privada. Es tracta de prop de 400 metres quadrats del camí comprès entre la casa de Cal Grasset i la de Cal Bepis, a la partida de Sant Honorat, que s’ha condicionat per a l’ús exclusiu de vianants.

Tot i que inicialment des dels serveis tècnics municipals s’havia redactat un projecte per ampliar el vial fins als tres metres i mig d’amplada i fer-lo transitable per als vehicles, “els veïns de la zona van demanar la modificació del projecte per mantenir la tipologia històrica del camí, que era només per a vianants”, explica la regidora d’Urbanisme, Rosó Barrera, que aquest dimarts ha visitat la zona per comprovar-ne el resultat de la intervenció. Per això l’amplada final és d’entre un metre i mig i dos metres en el tram comprès entre les dues cases.

Aquest vial que ara es posa en valor, situat a la banda dreta de la carretera Lv-4241, era utilitzat pels veïns de la zona per accedir a la ciutat a peu. L’actuació també haurà permès recuperar un enllaç alternatiu amb la ruta fins al serrat de Sant Bartomeu.

L’actuació ha consistit a reperfilar i compactar el vial existent amb motoanivelladora i estendre-hi grava i tot-u. Les obres, executades per l’empresa Solsona V. J. 2005, han tingut un cost de 7.000 euros i s’han finançat amb recursos propis de l’Ajuntament i una subvenció de 4.180 euros de la Diputació de Lleida en el marc del Pla de manteniment de camins de titularitat municipal.

El marge del projecte, ara falten algunes actuacions que assumirà la brigada municipal, com la senyalització per prohibir-hi el trànsit rodat; la col·locació d’una tanca de fusta de protecció per salvar un marge i el desplaçament d’una porta metàl·lica d’entrada a la finca privada de Cal Grasset. Així mateix, per donar continuïtat al camí, caldrà treure una altra porta metàl·lica i realitzar alguns treballs de desbrossament.