Blanes. Policia Local i Mossos d’Esquadra augmentaran esforços per controlar la Zona d’Oci Nocturn de Blanes

L’Ajuntament de Blanes va convocar la tarda d’aquest passat dimarts una reunió que vol ser el primer pas per recórrer un camí que finalitzi trobant la solució que acabi amb els problemes d’incivisme i inseguretat a la Zona d’Oci Nocturn. La trobada la van encapçalar l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell, i va comptar amb una completa representació de totes les parts implicades.

Així, van assistir la Policia Local de Blanes amb el seu inspector en cap, Joan Garcia, i el sergent Francisco Javier Jarillo; l’inspector en cap de l’ABP de la Selva Litoral amb seu a Blanes, David Castro; les associacions de veïns d’Els Pins i la Plantera, amb les respectives presidentes, Rosa Arnau i Antònia Coll; i dos representants de la plataforma Per uns Barris més segurs, Paco Gallego i Rafael Arroyo. També van participar Francisco Sánchez i Juan Sánchez, de la discoteca Arena.

Suma d’esforços per trobar solucions a la problemàtica

Al principi de la reunió, l’alcalde de Blanes va remarcar que l’objectiu de la convocatòria no era intercanviar retrets els uns als altres, ni estigmatitzar ningú amb la culpa de la situació. Àngel Canosa va explicar que, davant el problema de seguretat greu que s’està produint a cavall entre Els Pins i La Plantera, calia sumar esforços perquè, entre tots, es trobi la solució més adequada.

Tanmateix, a tall informatiu, Àngel Canosa va avançar que des del passat divendres la seguretat a Blanes s’ha vist incrementada amb el reforç d’estiu dels Mossos d’Esquadra amb 45 agents més: 34 estan en pràctiques i la resta estan en destinació de mobilitat estiuenca. A banda d’aquest increment, la Conselleria d’Interior també ha confirmat que hi haurà dotacions de la BRIMO –Brigada Mòbil- a la zona dels Pins durant l’estiu.

Tant l’alcalde com el primer tinent d’alcalde van coincidir en desitjar que, en base al treball conjunt de totes les parts implicades, es puguin arribar a concretar les mesures adequades per solucionar un conflicte que s’arrossega des de fa més d’una dècada. Durant poc més d’una hora es van estar tractant diverses propostes i, finalment, Jordi Urgell va tancar la trobada amb el compromís que hi hagi una segona reunió tant aviat com sigui possible, per concretar les mesures s’executen.

Increment del control policial per fer complir les Ordenances Municipals

En aquesta següent convocatòria també es farà balanç de la primera acció que es farà efectiva amb caràcter imminent. L’alcalde va avançar que la Policia Local de Blanes, amb el suport dels Mossos d’Esquadra, augmentaran els esforços perquè es compleixin totes les normatives a la via pública, principalment la Ordenança de Civisme i Convivència Ciutadana.

Aquesta normativa inclou sancions per consumir begudes alcohòliques al carrer, alterar el descans dels veïns o bé orinar a la via pública, entre d’altres. Segons va informar el cap de la Policia Local de Blanes durant la reunió d’ahir, aquests darrers anys aquest cos policial ha aixecat una mitjana de 800 actes anuals per incompliment d’aquesta ordenança. Ara, els agents policials redoblaran esforços per ser encara més implacables amb qui no la compleixi.

La Plataforma ‘Per uns barris més segurs’ anuncia la seva retirada

Respecte les mesures que es van proposar durant la reunió d’ahir dimarts, totes les parts representades van valorar-les de manera molt positiva, si bé també es va coincidir en què calia fer un seguiment que tindrà continuïtat durant l’anunciada propera trobada. Per la seva banda, des de la plataforma Per uns Barris més segurs es va anunciar que, davant el fet que s’ha complert l’objectiu que va menar la seva creació, faran un pas enrere i es retiraran de les accions que havien endegat fins ara, tot i que continuaran seguint de prop com evoluciona el tema.

Per últim, el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell, va concloure que els propers passos a seguir seran reunir-se amb els representants dels dos cossos policials, Policia Local de Blanes i Mossos d’Esquadra, i tractar la qüestió amb la resta de membres de l’equip de govern per valorar les opcions. També va avançar que s’informarà en un acte públic d’aquestes mesures, i en aquest sentit l’alcalde, Àngel Canosa, va reafirmar que les solucions que es tirin endavant les donaran a conèixer entre tots, és a dir, comptant amb les parts implicades que ahir van participar en la trobada.