Blanes. Blanes ha celebrat la 17a Festa dels Contes de Sant Joan d’Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació

La tarda d’aquest passat dilluns, coincidint amb la festivitat de Sant Joan, el Jardí Botànic Marimurtra va allotjar la 17a Festa dels Contes de Sant Joan. Organitzada per Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació, el seu objectiu és que la canalla i la família passin una estona entretinguda, alhora que es recapten diners i es difon informació sobre els serveis d’atenció i investigació que dóna l’entitat blanenca.

Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació ofereix atenció tant a la mainada que està hospitalitzada rebent tractament com als seus familiars. L’entitat compta cada any amb la col·laboració de rondallaires que expliquen contes i narracions a la canalla, amanit amb música i altres al·licients. La vetllada d’aquest passat dilluns es va allotjar en l’entorn de l’emblemàtic Templet de Linné, ja que la Fundació Carl Faust cedeix la utilització de l’espai perquè les famílies puguin accedir-hi per assistir a la festa.

Contes, música i altres al·licients al llarg de la vetllada

La 17a Festa dels Contes de Sant Joan va comptar amb els ingredients que l’han caracteritzat durant més d’una dècada, girant a l’entorn de narracions de contes, llegendes, històries fantàstiques per entretenir a la canalla i als familiars que els acompanyen, explicades de manera teatralitzada. Ahir dilluns, el primer en trencar el gel va ser un dels col·laboradors més assidus, el músic i animador Pep Rams, qui va explicar dos contes i va demanar que l’acompanyessin interpretant una cançó acompanyat pel seu incombustible banjo.

Darrera d’ell va intervenir un grup d’alumnes de l’Institut S’Agulla de Blanes, que van donar vida al conte La Capsa de la Berta, original de Teresa Barba, guanyadora del Premi Recvll de Contes Joan Petit 2019. Per últim, la tercera narració va anar a càrrec de Mercè Domènech, qui va explicar La història de dos mitjons, comptant com és habitual amb l’activa participació de la canalla i de tot el públic. Entre conte i conte, van haver interludis musicals amb els joves alumnes de l’Escola de Música El metrònom alegre, que encapçalen Josep Maria Piguillem i Marina Alum, i on tots els seus assistents aprenen a tocar el piano i el violí.

Intervenció dels Manaies Iuniores i altres col·laboracions

Durant tota la sessió es va comptar amb una altra destacada intervenció, els Manaies Iuniores de Blanes, encapçalats pel seu capità Isaac Moreno. Per tercer any consecutiu, es van encarregar de fer la introducció de l’acte, així com d’anar presentant tots els ingredients amb què va comptar. Els Manaies Iuniores van adreçar-se al públic després que la benvinguda als assistents va anar a càrrec del president d’Amics Joan Petit-Nens amb Càncer, Joan Torner. La festa va començar a les 7 de la tarda i es va allargar fins quarts de nou de la nit amb un animat berenar a base de coca de Sant Joan de la Pastisseria de Ca l’Orench i refrescos. Igualment, es va poder adquirir material de la fundació a canvi de donatius.

Per a l’organització de la Festa dels Contes de Sant Joan, Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació compta amb el suport de la Fundació Carl Faust, gestor del Jardí Botànic Marimurtra, l’Ajuntament de Blanes, la Parròquia Santa Maria. També hi col·laboren els Manaies Iuniores, l’escola de música El Metrònom Alegre, així com voluntaris, voluntàries, empreses i institucions.

Premis de la Lligueta Solidària ‘Stick Content’, del CP Blanes Atlètic

La cloenda de l’acte va incloure la principal novetat amb què ha comptat aquest 2019: el lliurament de premis de la 1a Lligueta Solidària d’Hoquei sobre Patins Stick Content, que s’ha estat disputant durant les darreres setmanes a la Ciutat Esportiva Blanes. L’ha organitzat el Club Patí Blanes Atlètic i Amics de Joan Petit-Nens amb Càncer, i a través d’ella s’han pogut recaptar 600 €.

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de regidors i regidores de l’Ajuntament, es van encarregar d’anar lliurant els premis als diferents classificats en les dues categories de Prebenjamí-Iniciació i Prebenjamí. Val a dir que, en totes dues, els guanyadors han estat sengles equips del Club Patí Blanes Atlètic.

Classificació Lligueta Stick Content – Prebenjamí-Iniciació Primer Club Patí Blanes Atlètic B Segon Club Patí Caldes A Tercer Club Patí Caldes B Quart Foment Deportiu Cassanenc Cinquè Club Patí Breda Sisè Club Patí Blanes Atlètic A Lligueta Stick Content - Prebenjamí Primer Club Patí Blanes Atlètic A Segon Club Patí Blanes Atlètic B Tercer Club Patí Blanes Atlètic C Quart Club Patí Caldes Cinquè Club Patí Breda Sisè Hoquei Platja d’Aro.

1561487651_1_07CABE2407CABA50003570E6C1258424.gif
1561487651Pep Rams 1.jpg