Blanes. Blanes ha pogut celebrar la Nit de la Revetlla de Sant Joan amb una Festa Popular al Passeig de Mar

Un any més, Blanes ha viscut durant la tarda-vespre d’aquest passat diumenge i les primeres hores d’avui dilluns una de les nits més màgiques i festives, que conviden a la gresca i a passar una vetllada a l’aire lliure: la Revetlla de Sant Joan. Així ha estat després que s’ha reconduït la situació pràcticament durant la darrera setmana, en què s’ha treballat contra-rellotge per tenir-ho tot a punt i en regla.

Inicialment la possibilitat que es fes la revetlla havia quedat en suspens. A finals de maig s’havia comunicat a la principal entitat organitzadora, l’Agrupament Escolta i Guia (AEiG) Pinya de Rosa, que aquest 2019 no seria possible l’autorització. La raó: no hi havia prou marge de temps per tenir net i en condicions el Passeig de Mar de cara a la jornada del dilluns, quan s’hi allotgen les parades del Mercat de Teixits.

Des de l’AEiG Pinya de Rosa, el CAU, no es va veure de bon ull aquesta explicació, recordant que al 2013, quan la revetlla també va coincidir amb la vigília d’un dilluns, no hi va haver cap problema per autoritzar-la. Tanmateix, en el correu electrònic que van enviar a l’Ajuntament per comunicar la seva valoració, ja informaven que havien decidir suspendre l’activitat de comú acord amb la resta d’entitats que hi participen.

El passat dissabte, tot just acabat de constituir el nou ajuntament, el nou equip de govern ja va començar a mantenir les primeres reunions amb els tècnics municipals per reconduir la situació, resoldre els problemes que havien originat la suspensió de la festa Les trobades van continuar l’endemà diumenge amb les entitats, i dilluns amb la resta de tècnics municipals. Així va ser com finalment es van consensuar les mesures necessàries perquè les dues activitats fossin compatibles i puguin conviure sense cap problema: la revetlla i el mercat de dilluns que comença a muntar-se a quarts de 7 del matí.

Encesa de la foguera, sopar popular, tallers infantils, balls i música

La Festa Popular es va encetar a la tarda, amb un berenar, un conta contes amb un grup de dues joves –la Cristina i l’Aina- que es van estrenar ahir, Aires Rondallaires; Tallers Infantils amb Creu Roja amb diverses manualitats i entreteniments i una xocolatada. També hi va haver un Ball de Gegants, que va afegir-hi gatzara, música de gralles i riure de criatures a dojo.

A mesura que la foscor de la nit ja començava a fer-se palesa, es van intensificar les activitats, primer amb una sonora batucada del grup de percussió de la Colla de Diables Sa Forcanera. La seva rotunda entrada al Passeig de Mar, que ja estava ple de gom a gom, va ser l’anunci que venia una part destacada de la festa.

Prenent un floc de la Flama de Canigó, els bufadors de foc de la Colla de Diables de foc van ser els encarregats d’encendre la foguera, entre l’esclat d’aplaudiments del nombrós públic que hi havia al passeig, atret sobretot per l’animació i gresca de la colla. La coincidència de la festivitat de Sant Joan en dilluns ha fet que la majoria de visitants s’hagin agafat un llarg pont, de manera que enguany hi ha hagut una major presència de públic que omplia el passeig per gaudir de la revetlla.

El punt i a part va ser un Sopar Popular –preparat i servit per l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa-, a base de botifarra amb seques, pa amb tomàquet, aigua i vi, així com  la indispensable coca de Sant Joan. Altres ingredients amb què va comptar la vetllada van ser una nova Batucada amb la Colla de Diables Sa Forcanera, una sessió de Balls Tradicionals amb membres de l’Esbart Joaquim Ruyra, i música per ballar en directe amb Súmole, i enllaunada amb els esbojarrats PD Four-Killes.

Els dos principals motors organitzatius de la Revetlla Popular de Sant Joan de Blanes han estat l’Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa de Blanes i la Colla de Diables Sa Forcanera. També s’ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Blanes, Creu Roja Joventut, l’Esbart Joaquim Ruyra, la Colla Gegantera de Blanes i la Xarxa Solidària amb Persones Migrants i Refugiades.

1561382111Encesa Foguera - Fotos Quim Llorens (18).JPG
1561382111Encesa Foguera - Fotos Quim Llorens (21).JPG