Blanes. Reconeixement públic de l’Ajuntament de Blanes als millors treballs de recerca dels instituts públics

Aquest migdia ha tingut lloc a la Casa Saladrigas el lliurament de premis als autors dels millors treballs de recerca de batxillerat realitzats per alumnes dels tres instituts públics de Blanes durant el curs 2018-2019. L’objectiu ha estat fer un reconeixement públic pels mèrits assolits, acompanyat d’un incentiu econòmic. Aquest curs ha estat la cinquena edició consecutiva en què l’Ajuntament de Blanes ha lliurat aquests guardons.

L’acte l’han encapçalat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat de la tinent d’alcalde d’Educació, Olga López, així com de regidors i regidores de l’Ajuntament; i dels directors dels tres centres: Rubén Fernández (Institut Serrallarga), Jordi Caseny (Institut Sa Palomera), qui a més a més ha actuat com a mestre de cerimònies; i Josep Hernàndez (Institut S’Agulla). També han participat les tècniques de l’Àrea d’Educació, familiars i tutors.

Els treballs de recerca són una activitat d’investigació que han de realitzar els alumnes de batxillerat que s’acostumen a fer durant dos cursos consecutius. Cada estudiant tria la matèria sobre la qual vol treballar, i realitza la recerca comptant amb el suport i guiatge d’un tutor o tutora que l’ajuda.

S’han repartit 2.400 € en premis als sis millors treballs de recerca

La recepció que ha tingut lloc avui dissabte a Casa Saladrigas ha quedat centrada en primer lloc en el lliurament dels reconeixements. S’ha fet entrega d’un total de 2.400 € en premis als dos millors treballs de cadascun dels tres centres públics de secundària del municipi. Els docents de cada institut escullen un primer premi i un segon premi dotats respectivament amb 500€ i 300€, acompanyats d’un diploma.

Tanmateix, s’han lliurat sengles diplomes als 20 alumnes finalistes que han participat en l’edició d’enguany. En una primera fase els equips docents dels tres instituts van seleccionar els vuit millors treballs de recerca i, d’entre tots aquests, es van escollir els premiats a la segona fase. Els alumnes destinaran els diners a la matrícula dels estudis del curs següent, o bé a l’adquisició de material educatiu.

Exposició dels millors treballs de recerca dels instituts públics de Blanes

Val a dir que, al llarg de l’acte, hi ha hagut un acompanyament musical a càrrec d’un dels alumnes finalistes per ser premiats en els treballs de recerca. Enzo Alejandro Poblete Orellana, és l’autor d’un projecte de construcció d’una guitarra elèctrica, i ha interpretat diversos temes amb aquest instrument mentre els convidats anaven arribant i com a cloenda, després del lliurament de premis.

Posteriorment, s’ha fet la inauguració i visita de l’exposició allotjada a la primera planta, on s’hi recull els resums en cartells de tots els treballs seleccionats. Es podrà visitar fins el 29 de juny: els matins, de dimarts a dissabte, de 10 a 13 h; i a les tardes de dijous a dissabte, de 17 a 20 h. Els treballs premiats són:
Institut 1er Premi
(500 €) 2on Premi
(300 €) Títol Treball de Recerca S’Agulla Alejandra Torrecilla Causes de l’erosió de la platja de S’Abanell S’Agulla Suemy Lam Xilitol, el sucre que prevé la càries Sa Palomera Kristina Vassileva Més enllà de l’alimentació Sa Palomera Marina Andreu A new beer is born Serrallarga Iker Pascual Ecos del pensament grec en la física moderna Serrallarga Carla Martín Treballem les emocions'

Pel que fa a l’exposició, s’hi recullen els treballs guanyadors i els que van ser seleccionats inicialment com a finalistes, però que no van passar a la segona fase de premiats. Els treballs finalistes són:

Alumne Institut Treball Finalista amb Diploma Aida Abellán S’Agulla Discapacitat i inserció laboral: Els tallers ocupacionals Imelda Castañon S’Agulla Art i Química Valentina Delgado S’Agulla La moda de viatjar Eloi Lara S’Agulla Creació d’un Pla d’Empresa Ivet Pérez S’Agulla Tinció natural Mònica Tallada S’Agulla Maus i l’Holocaust Laura Alejandre Sa Palomera Cèl·lules Mare: Realitat o ficció Daniel Savedra Sa Palomera Optimització dels Recursos Energètics de l’Institut Sa Palomera Oriol Albertí Serrallarga La formiga Mariona: Estudi d’una colònia Joaquim Bautista Serrallarga El poder de la Fera Pol Cañellas Serrallarga Els pressuposts municipals de Blanes 2018 a debat Núria Pérez Serrallarga Tints Naturals en fibres tèxtils Enzo Alejandro Poblete Serrallarga Projecte Teodora: construcció d’una guitarra elèctrica Marc Puig Serrallarga Aplicació mòbil per a la informació dels horaris dels autobusos de Blanes

1561225545_1_11F9837811F97FA4004703EEC1258421.gif
1561225545_1_11F990F811F98D24004703EEC1258421.gif