Blanes. 17ª Festa dels Contes de Sant Joan d’Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació de Blanes dilluns vinent

Dilluns vinent, coincidint amb la jornada festiva de Sant Joan, Blanes acull un acte que ja compta amb el seu espai destacat propi a l’agenda de vilatans i visitants des de fa gairebé dues dècades. Es tracta de la 17a Festa dels Contes de Sant Joan d’Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació, que s’allotjarà a l’emblemàtic espai del Templet de Linné del Jardí Botànic Marimurtra el 24 de juny.

Gràcies a la col·laboració de la Fundació Carl Faust, que col·labora des de fa set anys en aquest esdeveniment, tothom qui hi assisteixi podrà gaudir d’un dels racons més emblemàtics de tota la Costa Brava. La vetllada començarà a 2/4 de 7 de la tarda, i l’entrada  es farà per l’accés posterior del jardí, la porta d’”Esdeveniments”. Mitja hora més tard, a les 7 de la tarda, començaran les les sessions de contes teatralitzats.

Una de les novetats més destacades que inclourà la festa d’enguany és que, un cop acabats els contes –i abans que comenci el berenar- es farà el lliurament dels premis corresponents a la primera lligueta d’hoquei sobre patins ‘Stick Content’, que s’ha estat disputant les darreres setmanes a la Ciutat Esportiva Blanes. Han participat diversos equips del territori, i s’espera que una ampla representació dels mateixos hi assisteixi.

Festa a benefici d’Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació

L’objectiu de la vetllada, que al llarg dels anys ha anat evolucionant i canviant d’ubicació fins haver trobat un espai ideal com és el Jardí Botànic Marimurtra, és fer difusió sobre els serveis d’atenció i investigació que impulsa Amics Joan Petit-Nens amb Càncer Fundació. Una atenció tant per a la mainada que està hospitalitzada com pels seus familiars.

D’altra banda, es recaptaran diners a través de la venda de material de la fundació, així com fent donatius per participar en el berenar que s’ofereix per tancar la festa, a base de coques de Sant Joan i refrescos principalment. Tot això partint com a base amb una entretinguda sessió de contes a càrrec de voluntaris i voluntàries. Són blanencs i blanenques però també rondallaires forasters convidats especialment per a la ocasió, havent comptat amb més d’una ocasió amb personatges prou coneguts, dels anomenats mediàtics.

Aquest darrer és un aspecte que no es confirma fins a darrera hora, però el què sí és segur és que les famílies que assisteixen cada any passen una estona més que entretinguda. Entre conte i conte que s’explica a la concurrència, també hi ha intervencions musicals a càrrec de joves alumnes de l’Escola de Música ‘El Metrònom Alegre’, i per tercer any consecutiu es comptarà amb la participació dels Manaies Iuniores, que s’encarregaran d’anar introduint els diferents ingredients amb què es comptarà.

La Festa dels Contes de Sant Joan es tancarà amb un berenar que se servirà a la Plaça de Goethe, que es troba al capdamunt de la llarga escalinata que condueix fins al Templet de Linné. Val a dir que, com és habitual, per accedir des del centre de la vila fins al jardí es pot utilitzar el servei dels autobusos Jardinera, que surten des de la Plaça Catalunya cada mitja hora i fan una sola aturada al port abans d’arribar al destí. El darrer servei es farà a 2/4 de 9 de la nit, coincidint amb l’hora prevista perquè acabi el berenar.

1561122592Interludi Musical 4.jpg
1561122592Intervenci? Assumpta Mercader 1.jpg