Blanes. Blanes acull la segona edició de ‘Catalunya, Hola Família!’, per promoure el Turisme Familiar

Durant el passat cap de setmana Blanes ha acollit la segona edició de ‘Catalunya, Hola Família!’, una acció promocional conjunta que s’ha fet en un total de 10 destinacions gironines acreditades amb les marques ‘Platja de Família’ i ‘Natura i Muntanya en Família’. Organitzat per l’Agència Catalana de Turisme i el Departament de Promoció de la Ciutat i Turisme de l’Ajuntament de Blanes, a Blanes l’acció ha comptat amb diversos al·licients.

El més destacat va tenir lloc la tarda d’aquet passat diumenge, a la Plaça dels Països Catalans. La canalla, acompanyada dels seus familiars, va participar en diversos tallers, que posaven a prova la seva creativitat en diversos camps. Així, n’hi havia de manualitats i música, així com també una de les activitats que sempre atrau una gran quantitat de públic: un taller de maquillatge que transformava els infants en diferents personatges.

Inicialment l’acció de diumenge a la tarda havia de quedar centrada en una festa amb música i altres al·licients, a càrrec de RAC 105: We Can Be Superheroes, però un contratemps tècnic va fer impossible poder dur-ho a terme. Els tallers gratuïts es van allargar fins quarts de vuit del vespre. D’altra banda, al llarg de tot el cap de setmana les famílies també podien participar plegades en tres altres atractives activitats.

Activitats per a tota la família durant el cap de setmana

Una d’elles van ser la possibilitat de participar en visites guiades gratuïtes que es van fer al Jardí Botànic Marimurtra tant dissabte com diumenge. A través d’aquesta experiència, les famílies participants van aprendre a descobrir la importància de la conservació i millora de la biodiversitat, així com espècies prou insòlites i desconegudes en general, com per exemple la Kigèlia Africana, coneguda també com l’Arbre de les Salsitxes per la característica forma que tenen els seus fruits.

Presentada amb el títol El Rebost del Marimurtra, les famílies que van participar en les visites guiades van passar una entretinguda estona aprenent a distingir la gran varietat de flors i plantes que hi ha al jardí. No es tractava tan sols d’espècies exòtiques i llunyanes. També es parlava dels orígens d’un cítric tan comú com és la llimona, originària del sud-est asiàtic.

Les famílies també han pogut fer visites al Jardí Tropical Pinya de Rosa, en aquest cas al preu de 4 €. Finalment, l’altra activitat que s’ha posat a l’abast de les famílies és el Joc de Pistes Grapat de Blanes, que es repartia gratuïtament a l’Oficina de Turisme de la Plaça Catalunya. El seu objectiu és que, d’una manera didàctica i entretinguda, descobreixin els atractius de la vila de Blanes en família, participant en les propostes que s’hi inclouen.

A banda de Blanes, l’acció promocional de Turisme Familiar ‘Hola Família!’ també s’ha realitzat en aquestes altres localitats de costa: Calella, Calafell, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí i l'Estartit, Vila-seca i la Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú.