Blanes. El Càmping Solmar de Blanes celebra els 50 anys des de la seva creació, l’any 1969

La gran família del món turístic blanenc, així com de la societat blanenca en general, van viure la tarda-vespre d’aquest passat dijous un esdeveniment molt especial: la commemoració dels 50 anys del Càmping Solmar (1969-2019), fruit de la iniciativa de la família Ribas-Escarpenter. Eren temps de sangria, paella, flamenc i altres tipismes importats que van marcar tota una època, com també ho va fer aquell mateix any el primer pas de l’home a la Lluna.

El centre d’interès de la celebració d’ahir va ser l’impulsor del Càmping Solmar, Joaquim Ribas i Escarpenter qui al 1969, amb tan sols 22 anys, va fer el salt de la pagesia cap al turisme, transformant un camp de conreu de 8.000 m2. Dos troncs de gran alçada que subjectaven el rètol de l’establiment donaven la benvinguda a un nou càmping envoltat de parets fetes amb canyer.

Commemoració dels 50 anys del Càmping Solmar

Mig segle més tard, amb el relleu generacional traspassat al seu fill, Josep Ribas Correcher, Solmar ha esdevingut en un càmping eminentment familiar, amb clients fidels que inclús han perdurat la seva estada a través de fins a quatre generacions. La celebració d’ahir dijous es va encetar amb l’arribada dels convidats i convidades, la descoberta d’una placa commemorativa a l’entrada, i una visita guiada a les instal·lacions, incloent el recent inaugurat ‘Infantil Splash’.

Poc després va començar l’acte de celebració pròpiament dit, amb unes paraules de benvinguda de la nova generació, Josep Ribas, i una salutació a càrrec del fundador, Joaquim Ribas i Escarpenter. El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, va felicitar-los per aquesta fita aconseguida, afegint-se dalt l’escenari el president de l’Associació de Càmpings de Blanes, Josep Ametller, per lliurar a Joaquim Ribas un obsequi commemoratiu. Posteriorment també entregaria un altre obsequi, en nom de l’entitat que representa, Miquel Gotanegra.

Els parlaments van continuar amb Jaume Dulsat, vicepresident de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, així com alcalde de Lloret en funcions. Tot seguit, va prendre la paraula el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Conselleria d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Joaquim Ferrer.

El torn de parlaments el va cloure l’alcalde de Blanes en funcions, Mario Ros, qui es va afegir a les felicitacions i va tancar la seva intervenció entregant a Joaquim Ribas una reproducció en ceràmica de l’escut oficial de l’Ajuntament de Blanes, en commemoració d’aquesta efemèride. L’acte també va comptar amb la participació de regidors i regidores de l’Ajuntament de Blanes, així com de càrrecs electes que la setmana vinent passaran a ser membres de la corporació municipal. El darrer tram de la cerimònia va consistir en el lliurament d’un obsequi commemoratiu a clients, amics i extreballadors del càmping, entre els quals s’hi comptaven el president de l’Associació d’Hostaleria de Blanes, Enric Portas, i el matrimoni Roser Bitlloch i Pere Gual.

Medalla de Turisme de Catalunya 1993 i Premi Jaume Genover 2018

Durant cinc dècades el Càmping Solmar ha anat comptant amb un llarg llistat de campistes fidels que any rere any han vingut a estiuejar a Blanes. Ja no són clients, sinó amics que han conreat una estreta relació amb la família Ribas-Correcher. A mesura que anaven passant els anys, l’establiment també anava creixent en millores. A la dècada dels anys 80 es van realitzar unes importants obres d’infraestructura, i vorejant els Jocs Olímpics del 92, va rebre el seu primer reconeixement destacat.

L’any 1993 la Generalitat li atorga la Medalla del Turisme de Catalunya, i l’any 2018 el Premi Jaume Genover, concedit per l’Associació de Càmpings. En l’actualitat gaudeix d’una llicència de funcionament totalment renovada i acord amb les necessitats actuals, amb diversos tipus d’allotjaments pensats per a tot tipus de famílies. Hi ha xalets, mobile homes, bungalows i habitacions a disposició i a mida per a l’estada que s’hi vulgui fer, complementat amb activitats diürnes i nocturnes que conformen una variada oferta d’entreteniment.

1559894230Z - Obsequi Assoc Campings Blanes.jpg

1559894231Descoberta Placa Commemorativa 4.jpg