Platja d'Aro. Catalunya, hola família!

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro conjuntament amb diverses empreses d’oci del municipi ha programat, del 7 al 9 de juny, una desena d’activitats -nàutiques, espectacle infantil, tallers, bitlles, trenet, parc d’aventura i gimcana- en el marc de la segona edició de l’acció promocional Catalunya, Hola Família! (web · pdf) vinculada a les destinacions certificades en turisme familiar per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) de la Generalitat de Catalunya. Hi participen simultàniament les 25 destinacions del país i també 120 empreses.....

Per a aquesta edició el tema escollit és Llegendes en Família amb l’objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori, i per això s’ha generat una aplicació amb el mateix nom que permetrà buscar i caçar durant aquells dies els éssers màgics creats per a l’ocasió i que s’amaguen en boscos, platges, places i parcs. Seguint el criteri i l’assessorament de l’expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions té assignat un ésser màgic amb un lligam al territori, en el cas de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, la Serp de Fanals.

El municipi va assolir l’any 2014 l’acreditació com a destinació familiar, i per aconseguir-la cal la implicació de les empreses locals generant millores que facilitin l’estada del públic familiar (actualment hi ha adherits 8 allotjaments, 4 empreses d’oci i 6 restaurants). Des de l’àmbit municipal cal garantir zones de jocs infantils i lúdiques a platges i al centre vila, la senyalització de les zones de perill, informació en diferents idiomes, la implantació de mesures de seguretat passives i actives, o una programació d’activitats dissenyada per al públic familiar: al municipi Mini Club a la Platja Gran, Festival Xalaro d’espectacles familiars, Mercat Medieval o visites guiades i activitats de descoberta, entre d’altres.