La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona presenta el llibre ¿L'Illa dels tresors¿ com a cloenda de la celebració del seu centenari

Una representació dels autors dels contes que inclou el llibre han participat també a l’acte de presentació d’avui.

Durant la seva intervenció, Martí Pujol, ha subratllat «la feina desenvolupada al llarg d’aquests cent anys de vida de les biblioteques, i com ara també es desenvolupa a través de les biblioteques i bibliobusos de la Xarxa el nou programa Bibliolab que impulsa i fa arribar la ciència a la ciutadania a través de les biblioteques». I ha afegit que «en els darrers 4 anys s’ha fet una important aposta per a la renovació i actualització dels bibliobusos amb el nou vehicle Puigdont i els renovats  Montserrat, Montalt i Tagamanent, sense oblidar la creació de noves biblioteques com la que s’inaugura el proper dissabte a Òdena».

Tots els autors presents han coincidit en que l’encàrrec de fer els contes ha estat fàcil perquè tots ells, d’una manera o altra, continuen tenint un vincle molt directe i fort amb les biblioteques.

L’obra recopila textos inèdits d’una quinzena d’autors i es distribuirà de forma gratuïta entre els usuaris de préstec de les biblioteques i dels bibliobusos a partir de l’11 de juny.  Els coautors de “L’Illa dels tresors” són  Maria Barbal, Sebastià Bennasar, Xavier Bosch, David Cirici, Najat el Hachmi, Martí Gironell, Pau Joan Hernàndez, Francesc Miralles, Núria Pradas, Llucia Ramis, Albert Sánchez Piñol, Care Santos, Màrius Serra, Sílvia Soler i Coia Valls.

Durant l’acte, que ha tingut lloc davant la seu de la Diputació de Barcelona a Can Serra s’ha pogut visitar el nou vehicle del Bibliobús Tagamanent, que entrarà en servei avui dimecres 5 de juny.

La XBM de la Diputació de Barcelona, el club amb més socis de Catalunya

La Xarxa de Biblioteques Municipals (XBM) de la Diputació de Barcelona està formada per 227 biblioteques i deu bibliobusos que donen servei al 98% del territori. La XBM té més de 2,7 milions d’usuaris amb carnet, que durant el 2018 van fer un total de 10,6 milions de préstecs. Les biblioteques i els bibliobusos de la XBM registren unes 77.500 visites diàries.

Les biblioteques de la Xarxa, hereves de les primeres biblioteques populars, continuen avui en ple segle XXI obrint nous camins, d’acord amb el context global de la transformació cultural i tecnològica. Des d’aquest mandat, la Diputació de Barcelona impulsa el programa BiblioLab, un nou model de biblioteca per a la Xarxa de l’era digital, un model interactiu en què l’espai de la biblioteca funciona com a laboratori d’experimentació i de generació de dades i de saber gràcies a l’accés obert i democràtic al coneixement, amb la participació activa dels usuaris i de les entitats, empreses i centres de l’entorn.

A més de les 227 biblioteques, la Diputació de Barcelona disposa de deu bibliobusos que donen servei a 111 municipis de la demarcació de Barcelona. L’any 2018 els deu bibliobusos comptaven amb uns 33.500 usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Els bibliobusos donen servei a municipis d’entre 300 i 3.000 habitants per tal de garantir l’equitat d’accés a la lectura, a la informació i a la cultura, i contribuir a la vertebració cultural de tot el territori.

El Bibliobús Tagamanent es renova

Aquest dimecres 5 de juny entra en funcionament el nou vehicle del Bibliobús Tagamanent, que dona servei de lectura pública a deu municipis de les comarques d’Osona, Moianès i Lluçanès (Castellcir, Castellterçol, Folgueroles, Montesquiu, Olost, Orís, Oristà, Sant Boi de Lluçanès, Sant Quirze Safaja i Seva).

Amb una longitud d’uns 10,5 metres i una amplada de 2,5 metres, disposa d’una petaca extensible que incrementa les dimensions interiors amb una amplada que passa dels 2,5 metres als 3,5 metres i que permet organitzar activitats de diferent format. L’accessibilitat està garantida gràcies a la plataforma multinivell que permet l’accés a persones a mobilitat reduïda i cadira de rodes i al bucle inductiu perimetral i de sobretaula adreçat a persones amb dificultats auditives.

El nou vehicle disposa d’un sistema d’il·luminació ambiental amb LED  i ofereix nous serveis com Wi-Fi, autopréstec i pantalles informatives.