Blanes. Prop d’un miler d’escolars visitaran des d’avui i fins diumenge la Nao Victòria durant la seva estada a Blanes

Precisament una de les raons que va moure la Fundació Nao Victòria a fer estada a Blanes, la única que s’ha programat arreu de comarques gironines, és la vocació educativa que des de sempre ha tingut el port amfitrió, el Club de Vela Blanes. Va ser aquesta entitat qui va impulsar la vela escolar, i fruit d’aquest interès es va posar en marxa l’Institut de la Vela de Blanes amb el Serrallarga.

Seguint aquesta petjada, durant l’estada a Blanes de l’emblemàtic vaixell s’han organitzat visites escolars de diversos grups d’alumnes de centres escolars blanencs. Fins al moment, es pot dir que ja hi ha concertades les visites de prop de 700 nois i noies, amb la perspectiva que la xifra pugui inclús superar el miler a causa de l’interès que ha aixecat la presència de la històrica embarcació.

A més a més, les visites guiades escolars, que s’han començat a fer avui dimecres i finalitzaran divendres, seran de franc gràcies a la col·laboració del Club de Vela Blanes i la Fundació Obra Social ‘la Caixa’, que han subvencionat el preu de les entrades. Independentment d’aquests joves, el públic en general també pot visitar-lo des d’avui dimecres i fins diumenge –del 5 al 9 de juny-, cada dia des de les 10 del matí fins les 8 del vespre.

Coincidint amb el primer dia en què el vaixell ha obert les seves portes, s’ha fet una breu cerimònia protocol·lària inaugural. L’han encapçalat l’alcalde de Blanes, Mario Ros, i el president del Club de Vela Blanes, Joan Balaguer, acompanyats de Pedro Giménez, representant de la Gira 2019 de la Commemoració dels 500 anys, i del capità, Ángel Alvariño, que els han guiat amb un breu recorregut pel vaixell. També han participat el gerent del Club de Vela Blanes, Héctor Espadas, i Marc Reixach en representació de l’Obra Social ‘la Caixa’, entre d’altres.

500 anys de la primera volta al món de la Nao Victòria

La Nao Victoria va ser construïda per a l’Exposició Universal de Sevilla l’any 1992, el seu lloc d’origen, i és l’única rèplica del vaixell original que, fins a la data, ha completat la volta al món. Nou anys més tard, al 2003, es va presentar el projecte de la ‘Volta al Món de la Nao Victòria’, de manera que les tasques de restauració i adaptació per a la navegació van començar immediatament.

Un any més tard, al 2004, la rèplica de la Nao Victòria va reproduir la primera volta al món per donar a conèixer la major fita marítima de tots els temps. L’expedició estava formada fa 500 anys per 5 vaixells i 243 tripulants sota el comandament de Fernando de Magallanes, que va partir de Sevilla el 10 d’agost de 1519, i va tornar al mateix port el 8 de setembre de 1522, tres anys més tard.

El museu flotant ha sumat durant els darrers 10 anys milers de milles navegades, ha visitat els principals ports de l’estat espanyol, Europa i Estats Units, i compta amb més de 5 milions de visitants. Fa més de 120 m2 de superfície útil amb 4 cobertes, cabina del capità i àrees de vida a port. La seva superfície vèlica és de 290 m2, i mesura una eslora de 26 metres.

La visita al vaixell és un dels principals ingredients del ‘5è Marina Day’ que tindrà lloc al Club de Vela Blanes dissabte vinent, 8 de juny. La festa dels Ports Esportius i Jornada de Portes Obertes al Mar, que compta amb la complicitat d’ACPET (Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics) i la Federació Catalana de Vela, està dedicada en aquesta ocasió al medi ambient.

Per això, entre les activitats gratuïtes que s’han organitzat hi haurà una recollida de residus. També s’han programat una master class de zumba al aire lliure, sortides amb caiac i paddle surf gratuïtes, una Regata de Creuers Blanes-Tossa-Blanes, el Campionat de Catalunya Special Olympics, i un bon grapat d’al·licients per a tota la família.

1559734950Navo Victoria - Visites Escolars 6.jpg
1559734951Navo Victoria - Visites Escolars 7.jpg