Lloret de Mar. Lloret Turisme participa en dues jornades de debat sobre el futur de les destinacions turístiques i el rol que hi ha de tenir la població local

Lloret Turisme va ser convidada aquest dimecres a participar en el “XXII Congrés Internacional de Turisme Universitat-Empresa. Turisme ets tu: el valor de les persones” organitzat per la Universitat Jaume I. En aquest congrés, que té lloc durant dos dies a Castelló, l’entitat ha pogut exposar la seva experiència sobre la promoció de la turismofília com a element de diferenciació entre destinacions turístiques.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, va explicar les diferents campanyes promocionals que ha desenvolupat l’entitat en els últims anys amb l’objectiu de posar en valor les experiències més autèntiques de Lloret de Mar utilitzant ambaixadors locals, com la campanya Bealloretenc o Lloret com a mi m’agrada; així com les diferents campanyes de civisme que s’han dut a terme en les últimes temporades per afavorir la convivència entre residents i visitants a la localitat.

Durant la jornada va tenir l’oportunitat de compartir impressions amb altres membres de la taula rodona procedents de Ribadesella, Sagunt i de la Generalitat Valenciana, i tècnics de turisme d’altres localitats turístiques i universitats nacionals i internacionals.

Amb una temàtica semblant, el proper dijous 30 de maig Lloret Turisme participarà novament en una taula rodona a Vila-Seca en una Jornada d’Innovació Turística que versarà sobre la “Participació de la població local en la cadena de valor turística”. En aquesta ocasió l’entitat repassarà també algunes accions que s’han posat en marxa per afavorir el diàleg turístic amb els ciutadans com les jornades Repensa Lloret o la implicació amb altres entitats i associacions locals en la presa de decisions estratègiques de la destinació. Participaran també en la taula rodona representants d’Eivissa i l’Estació Nàutica de Sant Carles de la Ràpita.

En paraules d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme: “Des de Lloret Turisme ja fa temps que apostem per un nou model de gestió turística de la ciutat incorporant-hi el teixit local i la ciutadania. El Pla Estratègic de Lloret de Mar 2010-2014 ja evidenciava  la necessitat de treballar en el Programa de comunicació i sensibilització dirigit a la població local amb l’objectiu d’aconseguir l’enfortiment del sentiment de pertinença a una ciutat moderna, dinàmica, innovadora i líder en l’àmbit nacional i internacional, i n’hem recollit el testimoni incorporant aquesta necessitat anualment en el nostre pla d’accions.”