Calonge. Sant Antoni de Calonge i Platja d'Aro s'uniran amb una nova Via Verda

El carril bici que ha d’enllaçar Sant Antoni de Calonge amb Platja d’Aro comença a prendre forma. El Consorci de les Vies Verdes rebrà una subvenció per import de 318.713 euros per finançar el 50% del projecte, que té un cost total de 637.426. Aquest era un dels passos necessaris per poder desenvolupar el tram de via verda que enllaçarà els dos municipis i que permetrà, un cop desenvolupat, connectar la Via Verda dels Carrilets - entre Olot, Girona i Sant Feliu de Guíxols- amb la del Tren Petit, que va de Palamós fins a Palafrugell.

Per assolir l’objectiu de poder desenvolupar la Via Verda per la C-253 l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ja ha sol·licitat a la Generalitat el traspàs de la gestió d’aquesta carretera, que enllaça el nucli de Sant Antoni amb el terme municipal de Castell-Platja d’Aro. Aquesta petició es va aprovar per Ple l’any passat i tenia com a objectiu fer una gestió més eficient i més ajustada a les necessitats de vianants i ciclistes. La proposta sol·licitava la cessió de la C-253 en la part incorporada a la malla urbana de Sant Antoni, així com en el tram conegut com avinguda d'Andorra. La cessió de la primera part permetrà a l'Ajuntament fer-ne una gestió més àgil i adaptada a les necessitats d'una via urbana. Pel que fa al segon tram, no està tan urbanitzat però s'hi troben tres dels càmpings amb més capacitat del municipi. La carretera fa de barrera entre la banda de muntanya i els accessos a la platja.

L’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, ha valorat l’obtenció de la subvenció per la Via Verda com “una molt bona notícia pel municipi. Es tracta d’un projecte que permetrà avançar en un objectiu estratègic com és convertir la carretera que uneix Sant Antoni amb Platja d’Aro en una via de comunicació amable i adaptada pels vianants i ciclistes”. Soler afegeix que “hem treballat per poder tirar endavant aquest projecte perquè pensem que aquesta carretera és un dels punts importants a millorar al nostre poble, que permetrà garantir la seguretat en la circulació i que a l’hora millorarà l’accés a les platges i cales del camí de ronda”.

1558534642IMG_20190522_111825.jpg