Cassà de la Selva. Setmana sense fum a Cassà de la Selva

Cassà de la Selva s’adhereix a la setmana sense fum que tindrà lloc del 25 al 31 de maig. Aquesta és la XX edició i el lema en aquesta ocasió és “Recupera la inspiració. Volem ajudar-te a deixar de fumar”. L’objectiu de la Setmana Sense Fum és sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se, abandonar el consum de tabac i poder gaudir d’un ambient lliure de fum.
Des de l’Ajuntament de Cassà de la Selva un dels objectius principals és el de prevenir l’inici del consum del tabac i l’exposició al fum del tabac en nens i joves, i també sensibilitzar els adults perquè siguin un bon model en temes de salut per als infants. Per això s’han instal·lat les senyalitzacions d’”entorn sense fum”, sobretot en zones educatives i esportives, així com altres espais on hi hagi freqüentació d’infants.

Fins ara hem senyalitzat l’entorn sense fum de la llar d’infants (2015) i als parcs infantils també tenen indicació de prohibició de fumar. L’objectiu és treballar per senyalitzar també tots els accessos d’escoles i centres on hi hagi freqüentació d’infants.

Segons dades de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, l’ús de tabac és la primera causa de pèrdua de salut i de mortalitat prematura i evitable. Cada any, el tabaquisme causa més de 9000 defuncions a Catalunya, la majoria d’elles per càncer o per malalties cardiovasculars i respiratòries. Nombrosos estudis han posat de manifest que 9 de cada 10 fumadors s’inicien en l’ús del tabac abans dels 18 anys, de manera que és especialment important evitar l’inici del tabaquisme durant l’adolescència.

El consum de tabac entre els escolars catalans de 14 a 18 anys ha experimentat una important reducció en el decurs dels darrers anys, però encara hi ha un 11% de fumadors diaris en aquest grup (l’any 2004, el percentatge d’escolars que fumaven diàriament era del 23%), i s’estima que cada dia comencen a fumar 3 adolescents de 14 anys, de manera que almenys 1 d’ells morirà precoçment a causa del tabac.

Taula informativa al CAP de Cassà

El dia 29 de maig, el Centre d’Atenció Primària (CAP) de Cassà de la Selva munta una taula informativa sobre el tabac. Durant tot el dia hi haurà professionals donant informació sobre tabaquisme, mètodes per deixar de fumar... A més a més, la gent que ho vulgui, podrà fer-se una prova per determinar l’edat pulmonar.

1558032152sense fum1.jpg