Platja d'Aro. 4ª Edició de Xics Gastronòmic (18 maig-9 juny '19)

Quarta edició de Xics Gastronòmics, la Quinzena Gastronòmica Infantil de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró (web), del 18 de maig al 9 juny de 2019 amb l’objectiu de difondre entre infants i famílies la importància dels aliments en relació amb la salut en general per prevenir l’obesitat i altres malalties. Organitzat per AROimpulsa de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, també  té com a objectiu posar en valor el menjar de qualitat que a més a més ajuda a prevenir la desaparició de tradicions alimentàries locals i a lluitar contra la falta d’interès general per la nutrició i les conseqüències de les opcions alimentàries.

Un pla d’acció que es desenvolupa a l’entorn de tres eixos, que alhora volen potenciar el municipi com a Destinació Familiar: campanya gastronòmica amb menús infantils a 13 restaurants, tallers i xerrades d’alimentació als centres educatius del municipi i, un programa d’activitats lúdiques i d’animació. Els restaurants preparen la seva proposta seguint la guia per a restauradors i famílies elaborada per la Fundació Alícia per potenciar la cuina saludable i els productes de proximitat com a valors diferencials i d’atracció gastronòmica. Alhora, hi ha programats tallers de cuina per a vailets de 7 a 12 anys als restaurant Sa Cova i pizzeria La Riera.

Xics Gastronòmic mitjançant la Fundació Alicia ha dissenyat un programa formatiu, que durant cinc dies es desenvolupa les escoles Fanals d’Aro i Els Estanys de Platja d’Aro, Vall d’Aro de Castell d’Aro, a l’Institut Ridaura i en el PTT-PFI Guíxols-Vall d’Aro: s’hi fan tallers participatius i de demostració de cuina i d’alimentació a l’entorn de la piràmide dels aliments. Enguany com a novetat s’ha editat la guia Aplica’t per a la prevenció de lesions infantils que es distribuirà entre els participants en les activitats programades. El tercer eix és el programa d’activitats lúdiques i divulgatives adreçat als infants i a les seves famílies on es treballa, de nou, el concepte de l’alimentació i estils de vida saludables (algunes amb places limitades i inscripció prèvia al portal web): espectacles, xerrades-debat, tallers, animació infantil, ruta de les fonts, etc.