Altafulla. Comunicat institucional sobre informació apareguda als mitjans de comunicació relacionada amb la Policia Local d’Altafulla

Davant la informació apareguda als mitjans de comunicació relacionada amb la Policia Local d’Altafulla a denúncia del Sector d’Administracions Locals de la FeSP-UGT, l’Ajuntament vol deixar clar diferents punts al respecte:

1.       Arran de l’aparició als mitjans de comunicació en relació a la denúncia del Sector d’Administracions Locals de la FeSP-UGT sobre les mancances i irregularitats per part de l’Ajuntament i la Policia Local d’Altafulla, l’Ajuntament d’Altafulla comunica que ni la Policia Local ni l’Ajuntament ni el Comitè d’Empresa, amb representació majoritària del sindicat UGT, han rebut cap queixa formal sobre aquesta situació.

2.      Que la Policia Local d’Altafulla representa gairebé un 26 % (1.005.211 €) del total del capítol 1 de Personal de l’Ajuntament amb un total de 20 efectius per una població de 5.120 habitants, i es reforça amb més efectius de cara la temporada estival.

3.      Que la ràtio de la Policia Local d’Altafulla és de 4 agents per mil habitants, molt per sobre de la mitjana catalana que se situa en un agent i mig per cada mil habitants, dades facilitades pel conseller Miquel Buch.

4.      Que la flota de vehicles està formada per 4 cotxes, dos dels quals adquirits mitjançant la central de compres de l’Associació Catalana de Municipis (ACM) l’octubre de 2017 (Nissan Qahsqai), i dues motos.

5.      Que cada sis mesos es realitza una actualització de la roba i el material per als efectius a petició pròpia de cada agent.

6.      Que la Policia Local d’Altafulla compta amb l’equipament i la tecnologia més avançada del territori en proporció de la plantilla amb la incorporació de càmeres personals per als agents, amb videovigilància a les dependències policials, armilles per a tots els efectius, una aplicació remota per dur a terme el servei des del telèfon de la Policia, i un simulador de tir en les mateixes instal·lacions únic al territori tarragoní.

7.      Que la Policia Local d’Altafulla manté un conveni signat amb el Servei Català de Trànsit per la utilització de l’etilòmetre, drogues i radar compartit amb altres municipis del Baix Gaià.