Blanes. 175 escolars i navegants recullen 128 kg de residus a la platja central i a la superfície marina de Blanes

Avui divendres la platja central i la superfície marina de la badia de Blanes estan més netes que ahir. Ho estan gràcies a la participació de 175 persones voluntàries –adults i escolars- que avui al matí han protagonitzat una acció conjunta en aquest espai. Es tractava justament de recollir els residus de tot tipus que podien trobar-se tant a la platja com al mar, i finalment inclús s’ha comptat amb un submarinista que ha fet una batuda pel fons marí.

L’acció ha començat a les vuit i ha finalitzat a les dotze del migdia, quan s’han aplegat al Club de Vela Blanes totes les deixalles. En total s’han recollit 128 Quilos de residus: 35 kg d’envasos; 3 kg de vidre; 40 kg de restes orgàniques i 50 kg de resta. Com sol ser habitual, a banda dels típics i tòpics residus que lamentablement són els més abundants al mar i a la platja, els voluntaris i voluntàries també s’han trobat amb objectes inusuals.

Així, s’ha desenterrat un cubell negre de grans dimensions, dels que se solen utilitzar per armar ciment; una boia de senyalització marítima trencada; una canonada negra de plàstic molt llarga per conduir fils elèctrics; un tronc de fusta; un pneumàtic; o bé cordes de diferent material. Altres residus han estat ampolles de diferents licors i cerveses, així com un tros de la típica bola ornamental de nadal de vidre vermell. A banda del suport del Club de Vela Blanes, l’acció s’ha coordinat i capitanejat des del Departament de Residus i Neteja de l’Ajuntament de Blanes amb el suport del Club de Vela Blanes.

Una intensa jornada dins la campanya ‘Let’s Clean Up Europe’

A quarts de 8 del matí s’han concentrat a la rampa de sortida del Club de Vela Blanes els voluntaris i voluntàries navegants per fer la neteja marítima. Hi havia unes 50 persones: de l’Institut Serrallarga de Vela del Club Vela Blanes; el Club The Sup Paradise amb planxes de paddlesurfs; caiacs de la Ultra Clean Marathon, el Club Pagoia Cap de Creus i el SK Kayak amb Rai Puig; Club Esport de Vela Calella i embarcacions de la Federació Catalana de Vela.

També ha format part de la sortida el submarinista de Blanes Ewdyn Luna, qui precisament un dels objectes curiosos que ha recollit del fons marí ha estat un pneumàtic. La gran majoria han emprès el camí en direcció a Mataró, la següent etapa de la ‘Ultra Clean Marathon’, mentre que d’altres –majoritàriament del Club The Sup Paradise de Blanes, s’han aturat a la platja de Sa Palomera i han retrocedit per donar suport a la segona etapa de la jornada. Aquesta segona part l’han protagonitzat 125 estudiants de Blanes.

125 estudiants de Blanes netegen la platja del centre

En aquest cas, la segona etapa de la neteja l’han protagonitzat un centenar de nens i nenes de l’Escola Joaquim Ruyra, de 5è i 6è de primària, i uns 25 alumnes del CNO de Blanes, el Centre de Noves Oportunitats de l’Escola Safa. Cap a 2/4 de 10, s’han trobat al Passeig de Mar, a l’alçada del Banc dels Músics, i allí les tècniques del Departament de Residus i Medi Ambient, la Lara i la Raquel, els han explicat la mecànica, ajudades per les professores de l’escola.

Els i les alumnes s’han distribuït al llarg de tota la platja en grups de 25 i han anat recollint tots els residus que s’hi trobaven, i que anaven dipositant en una bossa blanca de la campanya ‘Let’s Clean Up Europe!’. Per poder treballar amb major higiene i seguretat, se’ls han facilitat guants de protecció. Finalment, a les 11 del matí, s’han reunit tots i totes al Club de Vela Blanes per fer la selecció de totes les deixalles, posar en comú l’experiència i valorar-la.

Blanes, punt d’arribada de la 5a etapa de la Ultra Clean Marathon

La jornada d’avui divendres ha estat la segona consecutiva en què la campanya ‘Let’s Clean Up Europa’ s’ha fet a Blanes. La tarda d’aquest passat dijous van arribar a Blanes els participants de la ‘Ultra Clean Marathon’, que enguany ha complert la segona edició. Entre els corredors que s’hi van unir abans d’arribar a Blanes s’hi comptava el corredor blanenc d’ultrafons Xavi Marina, qui va acompanyar els dos ambaixadors de l’experiència, Nicole Ribera i Albert Bosch, que avui al matí han canviat de disciplina i han continuat la ruta en caiac.

L’Ultra Clean Marathon haurà cobert 700 km en 7 etapes quan finalitzi demà dissabte. Es tracta d’una volta circular a Catalunya que va sortir diumenge passat de Barcelona en bicicleta, va continuar corrent i avui ha canviat novament de disciplina per navegar. Per rebre els participants ahir a la tarda es va fer una recepció al Passeig de Mar, on es va aprofitar per fer accions de conscienciació en matèria mediambiental i de recollida de residus.

1557515359Equip Neteja Escolar Platja.jpg
1557515359Escolars Neteja Platja 23.jpg