Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla ultima els darrers detalls per acollir dissabte la Gran Final del 10è Campionat d'Scrabble escolar dels Països Catalans

L’Ajuntament d’Altafulla està ultimant aquests dies els darrers detalls per acollir aquest dissabte, al gimnàs de l’Institut Altafulla, la Gran Final del 10è Campionat d’Scrabble Escolar dels Països Catalans 2019, en la categoria de 1r i 2n d’Educació Secundària Obligatòria (ESO). Serà la segona vegada consecutiva que el municipi acull aquesta competició de la mà del Club d’Scrabble Altafulla, i que compta amb la col·laboració de l’Associació Club d’Scrabble Escolar i la Federació Internacional d’Scrabble en Català.

D’aquesta manera, el gimnàs de l’Institut albergarà a 190 jugadors i jugadores d’arreu de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears. La prova començarà a les 11:00h i està previst que l’entrega de premis es dugui a terme de 13:30 a 14:00h.

L'Scrabble és un joc de tauler lingüístic. L'objectiu és acumular la màxima puntuació possible formant paraules en una graella de 15×15 caselles, algunes d'elles bonificades, fent servir fitxes individuals que s'agafen aleatòriament d'un saquet o bossa.

La iniciativa de crear un campionat d’Scrabble en Català per a estudiants va començar l'any 2008 amb unes partides duplicades per a escoles del Prat de Llobregat i, a poc a poc, es va anar organitzant tallers a diferents ciutats i municipis de parla catalana fins a dia d'avui.

1557436673ScrabblePrimaria2018.JPG