Banyoles. Joan Rovireta (CN Vic) i Mercè Tusell (CT Granollers) s’imposen al Triatló B de Banyoles

Els triatletes Joan Rovireta (CN Vic) i Mercè Tusell (CT Granollers) s’han imposat aquest matí al Triatló B, que s’ha disposat a Banyoles. La competició, organitzada per l’Ajuntament amb la col·laboració de la Federació Catalana de Triatló, ha comptat amb la participació de prop de 350 triatletes.

El Triatló B de Banyoles s’ha iniciat poc abans de les 8 del matí, després que s’hagués de reduir el circuit de natació per la diferència entre la temperatura exterior i la de l’aigua. Un cop completat el recorregut nedant de finalment 750 metres, els triatletes han completat un circuit de dues voltes de bicicleta des del Passeig de la Draga passant per Fontcoberta i Esponellà i després, de tornada a Banyoles, fins a Porqueres i Sant Miquel de Campmajor, amb un total de 72,5 quilòmetres. La competició ha acabat amb la cursa a peu, on els participants han fer 3 voltes a un circuit al voltant de l’Estany, en un recorregut totalment pla de 20 quilòmetres.

Joan Ruvireta, del CN Vic, ha estat el clar dominador del Triatló B de Banyoles i s’ha imposat amb un temps de 3 hores i 20 minuts, 6 minuts per davant del segon classificat, Robert Budai, del Club Distance; i 9 minuts del tercer classificat, David Torrades, del Minorisa.
En categoria femenina, la victòria ha estat per Mercè Tusell, del Club Triatló Granollers, que amb un temps de 3 hores i 55 minuts, s’ha imposat a Ivet Farriols, del T3 team, i Juliana Villasante, del Fastriatlón, que s’han classificat segona i tercera, respectivament.

Primera prova del calendari

El Triatló B d’avui ha estat la primera prova del calendari de triatló a Banyoles. La propera cita serà el Triatló Internacional que se celebrarà el cap de setmana del 7 i 8 de setembre i que convertirà Banyoles en la seu d’una de les proves de la Copa del Món de Triatló i d’una de les proves de la Copa del Món de Paratriatló. A més, se celebrarà també un classificatori per al Campionat d’Espanya i el Triatló de Catalunya, la prova degana del Triatló a Catalunya, i que arribarà aquest any a la 34a edició.