Blanes. Blanes es prepara per les Eleccions Municipals i al Parlament Europeu del 26 de Maig de 2019

Aquest dilluns 29 d’abril, tot just unes hores més tard que s’han viscut les Eleccions Generals del 28-A, l’Ajuntament de Blanes ha celebrat una sessió plenària per preparar-se per una altra contesa electoral. Es tracta de les Eleccions Municipals i al Parlament Europeu que tindran lloc d’aquí a 28 dies, el diumenge 26 de maig. Com cada vegada que es convoca un nou procés electoral, el consistori ha convocat un ple extraordinari que ha tingut lloc avui a ¼ de 9 del matí.

La sessió ha tingut un únic punt a l’ordre del dia: fer el sorteig per designar les persones que han de formar part de les meses pel 26-M. Per poder cobrir les 40 meses que hi haurà repartides en 19 Col·legis Electorals que hi ha arreu del municipi s’han hagut d’escollir un total de 360 persones. Com de costum, el ple d’avui ha estat molt breu, ja que la operació per designar els membres de les meses es fa mitjançant un programa informàtic que contribueix a agilitzar el procediment.

Reunió informativa amb tots els membres de les meses el 20 de maig

S’han triat 9 persones per a cadascuna de les 40 meses: tres són pels càrrecs titulars de president, primer i segon vocals, i les altres sis són per tenir disponibles dos possibles suplents davant la possibilitat que faci falta haver de cobrir cadascun dels tres càrrecs. És adir; hi ha un titular i dos suplents per cadascun dels tres càrrecs. Al llarg dels propers dies, els ciutadans i ciutadanes que hagin estat escollides al sorteig rebran una notificació de la JEZ, Junta Electoral de Zona.

En cas que alguna de les persones escollides hagi de recórrer –és a dir, que el 26 de Maig no pugui exercir el càrrec per al qual se l’ha triada- s’ha de fer a través de la JEZ de Santa Coloma de Farners, que s’encarregarà de resoldre totes les al·legacions que es presentin. L’Ajuntament de Blanes ha organitzat una reunió informativa per a tots els membres que han estat escollits perquè formin part de les meses, una trobada que tindrà lloc al Teatre de Blanes el dilluns 20 de maig a les 7 de la tarda.